عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از جمع آوری ۵۰۰ هزار امضا برای شکایت از روحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ، در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در اخطار ماده ۲۲ بند ۱۱ بعداز پایان ارائه گزارش کمیسیون اصل نود درباره بورسیه‌های وزارت علوم،گفت: مشکلی که در این گزارش‌ها و گزارش‌های تحقیق و تفحص داریم این است که غالبا مستندات و پیوست‌های گزارش‌ها منتهی به صدور حکم قضایی نشده است.

وی ادامه داد: شکایت از رئیس جمهور در کمیسیون اصل ۹۰ با  ۵۰۰ هزار امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است. اما چون این گزارشات مستندات قضائی منتهی به صدور حکم به پیوست ندارد ،بنابراین نتیجه‌ای هم در پی ندارد.  

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خاطر نشان کرد: در ۹۰ درصد گزارش‌های مجلس قبل، قوه قضائیه اعلام کرده مستندات قابلیت صدور حکم قضایی را ندارد.  

 این نماینده مجلس توضیح داد: از کمیسیون‌ها تقاضا داریم تا به نحوی گزارشات را ارسال کنند که همانند شکایت از رئیس جمهور، قابلیت صدور حکم قضایی را داشته باشد.  

نائب رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: گزارش های مجلس باید متقن و مستدل باشد. اما گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هم خلاف آئین نامه نبوده است. ما گزارش را می‌دهیم ؛ قوه قضائیه هم مستقل است و براساس معیار‌های قضایی تصمیم می‌گیرد که آن را محترم می‌شماریم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
کسی ک رفت دیگه فایده نداره کسی که هست رو باید چسبید
ضمنا مجلس چرا روحانی رو عزل نکرد؟
چرا گذاشت این همه گرونی بار بیاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
لطفا لینک مربوطه را قرار دهید. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
من همون روز دوم امضا کردم، امیدوارم هرچه زودتر انجام بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
درود بروحانی وظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
کل مردم ایران از : حسن روحانی شکایت دارند . باید سریعا او را محاکمه کنند . قوه قضاییه - کمیسیون اصل 90 - دستگاههای نظارتی و کنترلی و ... همه باید او را مورد سوال و مواخذه و محاکمه قرار دهند .
آخرین اخبار