سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده کشاورز نهاوندی تولید و تفریح را با هم درآمیخته اند

آقای کیانی کشاورز اهل گیان نهاوند با کمک خانواده خود ۹۰ هکتار زمین کشاورزی را به زیر کشت برده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کشاورزان در جهان برای افزایش کارایی و بهره‌وری و افزایش درآمد و سود خود راهکارهای مختلفی را تجربه کرده‌اند. یکی از این راهکارها، کشاورزی خانوادگی است.

آقای قربان کیانی کشاورز نمونه گیان نهاوند هم با کمک خانواده و برادر خود کشاورزی را با پنج هکتار و یک دستگاه تراکتور شروع کرده اند و هم اکنون پس از گذشت سی سال، تمام ادوات کشاورزی مکانیزه را در اختیار دارند و  اکنون از دو دستگاه کمباین و ۱۴ دستگاه تراکتوردر کار کشاورزی خود بهره می‌برند.  

این کشاورز در کشور کم نظیر است خانواده خود اعم از فرزندان تحصیل کرده خود و برادر را جمع کرده که در رونق اقتصاد کشور سهم به سزایی دارد.

آقای کیانی کشاورز نهاوندی با اشتغال زایی برای ۵۰ نفر امسال ۲ هکتار زمین خودرا به کشت پیاز اختصاص داده و از هر هکتار ۱۱۰ تن پیاز برداشت کرده است.

۲۰ هکتار از اراضی این کشاورزبه چغندر قند و مابقی هم به کاشت گندم و گشنیز اختصاص داده است.

آقای سهرابی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نهاوند پس از پیمودن سی کیلومتر از نهاوند به سراغ این کشاورز رفته و ازفعالیت این کشاورز برای ما گزارشی تهیه کرده است.

انتهای پیام/غ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هادی احمدی
۱۰:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید خواستم ببینم اگه کسی خواست برای کاشت وداشت چغندر از شما مشاوره بگیره باید چکار کنه ممنونم راهنمایی بفرمایید، تشکر