سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران فرسوده است

شفیعی گفت:دچار یک عقب ماندگی در زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی هستیم حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در برنامه زنده تلوزیون اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد ذرات معلق منتشر شده در هوای شهر تهران ناشی از منابع متحرک مانند مجموعه حمل و نقل است البته موارد مختلفی در این مجموعه نقش دارند که بخشی در حوزه صنایع و بخشی در حوزه استاندارد‌های خودرویی، کیفیت سوخت و حامل‌های انرژی و بخشی در حوزه بهره‌برداری است.

شفیعی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و اقدامات نرم‌افزاری مدیریتی مخصوما اقدامات سخت افزاری و توسعه شبکه مترو و اتوبوسی جنبه بلند مدت دارد گفت : در بخشی از برنامه‌ها یکسری اقدامات ضربتی و فوری انجام شده است  قرار است در دوره جدید شهرداری برنامه تحولی تا پایان سال تدوین شود.

وی گفت: در حمل و نقل یکسری راهکار‌های کوتاه مدت قابل انجام، تعریف شده که بعضا یک تزریق مالی مختصری برای عملی شدن نیاز دارند برای مثال برای  اتوبوس، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به علت مخازن CNG متوقف بوده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال حدود ۵۵۰ دستگاه رفع ایراد می‌شود و به چرخه حمل و نقل برمی‌گیرد همچنین اورهال کردن اتوبوس‌های BRT و اتوبوس‌های تک کابین خصوصی و دولتی در برنامه ما وجود دارد و در کنار این موارد  ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه در بحث مترو برنامه‌های  از قبل بوده را سرعت بخشیدیم گفت:دچار یک عقب ماندگی در زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی هستیم حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند و  منابعی سنگینی برای اورهال کردن آن‌ها نیاز داریم برای مثال یک اتوبوس شهری حدود ۴ میلیارد تومان قیمت دارد شهرداری تهران به دنبال این است که  حدود ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری را  وارد ناوگان کند و  ۱۰۰ دستگاه آن حداکثر تا دو هفته آینده وارد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی که دولت در این سال‌ها داشته حمل و نقل عمومی مورد بی توجهی قرار گرفته  و ما تلاش می‌کنیم با دولت جدید منابع جدید را وارد کنیم بر اساس قانون سهم دولت و شهرداری مساوی است اما در حوزه یارانه بلیت و سرمایه گذاری برای زیر ساخت‌ها، دولت سهم خود ر ا پرداخت نکرده و این بدهی انباشته شده است.

وی با بیان اینکه  ما یک عقب ماندگی جدی در حوزه نرم افزاری داریم اظهار کرد: بحث حمل و نقل انسان محور که در این سال‌ها مطرح بوده، جدی گرفته نشده است آن چیزی که باعث مشکلات زیست محیطی، اتلاف وقت، هزینه جسمی و روحی و مشکلات دیگری می‌شود، خودرو است دنیا به این نتیجه رسیده که خودرو شخصی باید از محدوده شهری کنار گذاشته شود و جایگزین آن حمل و نقل عمومی یا دوچرخه باشد.

شفیعی افزود:  متاسفانه باور نداریم که انسان هدف همه این برنامه‌ها است در دنیا بر اساس متناسب پیمایش یک دوچرخه سوار، به او یارانه داده می‌شود که این یارانه می‌تواند یا تخفیف مالیاتی یا بصورت نقدی باشد جالب اینکه این موضوع در قوانین ما پیش بینی شده است و در حال حاضر برای مسافران مترو می‌خواهد عملی شود.


بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
یعنی اگه در هر ماه یک ایستگاه مترو شروع به کار کنه
خیلی خوب میشه و مردم بیشتر استقبال می‌کنند
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
خوبه brt ها اگه زیاد بشه