زاکانی گفت: ایستگاه متروی شهید رضایی که امروز افتتاح شد، زیر ساخت‌های ویژه‌ای برای استفاده روشندلان دارد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت وگو باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مبلمان شهری برای نابینایان، توضیح داد: کلان‌پروژه‌ای در شهر تهران با عنوان «مناسب سازی شهر» داریم تا بتوانیم از طریق آن به جانبازان و معلولان، بانوان و فرزندان آنان و کهنسالان به صورت ویژه خدمات دهیم که این موارد شامل حال روشندلان نیز می‌شود.

او با بیان اینکه در تهران ۱۲ هزارکیلومتر پیاده رو وجود دارد، افزود: این در شرایطی است که ۸ هزار کیلومتر از خیابان‌های تهران پیاده رو ندارد؛ بنابراین اقدامات شهرداری در زمینه مناسب‌سازی باید هم ناظر به پیاده‌رو‌ها و هم با در نظر گرفتن ابنیه باشد. این موضوع تا آنجا دارای اهمیت است که یکی از مشاوران را برای پیگیری امور مربوط به مناسب‌سازی به ویژه در پیاده‌رو‌ها مامور کردم.


بیشتر بخوانید


زاکانی افزود: ایستگاه شهید رضایی که امروز افتتاح شد، به زیرساخت‌هایی از جمله خطوط راهنما و نشانگاه‌های مختلف مجهز است تا روشندلان بتوانند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. درواقع اصل بر این است که بدون مناسب سازی، ایستگاهی افتتاح و کار عمرانی انجام نشود تا کاستی‌ها گذشته نیز جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار