سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر رئیس پلیس راه شمال از نمونه‌های ترافیکی در هفته ناجا / دهیاران نقش مهم و موثری در کاهش تصادفات در راه‌های روستایی دارند

به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا از رانندگان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی توسط رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سرهنگ مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در همایش سراسری نمونه‌های ترافیکی و دهیاران نمونه گفت:برای کاهش تصادفات در راه‌های روستایی دهیاران می‌توانند آموزش‌های لازم را به مردم روستا ارایه کنند و فرهنگ درست رانندگی کردن در روستا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان این که دهیاران با مردم روستا ارتباط بسیار نزدیکی دارند گفت: دهیاران می‌توانند علل تصادفات را به مردم اطلاع رسانی کنند و آن‌ها را به درست رانندگی کردن تشویق کنند.

این مقام انتظامی تعامل دهیاران و پلیس راه را موجب کاهش حوادث در محور‌های روستایی دانست و افزود: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای دهیاران باید مشارکت بیش از پیش داشته باشند.

سرپرست پلیس راه شمال استان به تاثیر گذاری فعالیت دهیاران در سطح روستا‌ها به عنوان راهوران محله اشاره کرد گفت: بخش مهمی از تصادفات منجر به فوت در محور‌های ارتباطی شهرستان و استان مربوط به محور‌های فرعی و روستایی است و استفاده و بهره گیری از ظرفیت دهیاران می‌تواند تاثیرات مثبتی را در راستای افزایش فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه روستاییان داشته باشد و با فعالیت دهیاران و تشریح و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به اهالی روستا، تلفات در راه‌های روستایی کاهش یابد.

سرهنگ خمر ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی را وظیفه اخلاقی دانست و افزود:دهیاران در توسعه همه جانبه روستا‌ها بسیار موثر هستند، بنابر این باید همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند و در راستای امنیت و سلامت اهالی روستا همکاری کنند تا از تلفات جاده‌ای روستا تا حد امکان کاسته شود.

در پایان همایش، از نمونه‌های ترافیکی (سه نفر راننده برتر) و دهیاران نمونه (۶ نفر دهیار برتر) و همچنین مسئولین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان (۷ نفر راهدار برتر) تقدیر گردید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.