سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا:

هوشمند سازی یک اکوسیستم است

سردار دولت‌خواه گفت: برای موفقیت طرح هوشمندسازی اطلاعات و داده‌ها باید تمام سازمان‌ها هوشمند شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار احمد دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا درباره چگونگی و اهمیت هوشمند سازی پلیس گفت: یکی از طرح‌هایی که دربحث هوشمندسازی وجود دارد بحث تبادل الکترونیکی بین ناجا و سازمان‌هاست، البته همه‌ی فرایندهای آن در همه‌ی سازمان‌ها انجامنمی‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا بیان کرد: مانند تبادل اطلاعاتی بین ناجا و قوه قضاییه وقتی یک پرونده‌ای در کلانتری تشکیلمی‌شود در حین تشکیل و مراحل بعد از آن به تبادل داده بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه نیاز دارد.

سردار دولت‌خواه تصریح کرد: یک بستر تبادل داده‌ای در نیروی انتظامی با سایر سازمان‌ها اجرا شده در قوه‌ی قضاییه این کار عملیاتیشده یعنی ما در بیش از ۷۰۰ کلانتری به صورت بر خط تبادل الکترونیکی داده و پرونده داریم و این کار به موازات با سایر سازمان‌هاانجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارت واکسن دیجیتال برای خروج از کشور هم در همین بستر  راه‌اندازی شده است،افزود: هر سازمانی بر اساس اینبستری که فراهم شده داده‌های مورد نیاز خود را به دست می‌آورد و پلیس هم از همین راه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره سطح دسترسی به داده‌ها در کلانتری ها اظهار کرد: اساس هوشمندسازی این است کهداده‌ها در اختیار افراد ذی‌صلاح قرار گیرد و دو نکته در این زمینه وجود دارد این‌که چه نیازی به اطلاعات و داده‌ها داریم و صلاحیتدسترسی به آن‌ها را داریم یا نه و ضرورتی ندارد که همه‌ی داده‌ها در اختیار همه قرار بگیرد.

سردار دولت‌خواه تصریح کرد: متناسب با هر مسئولیت و ماموریتی که به هر مامور داده می‌شود و کاری که با هر پرونده دارد داده‌هایمورد نیاز را در اختیار دارد در واقع هوشمند سازی آمده و این کار را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر اغلب گشت‌ها در کلانتری کلانشهرها به این سامانه تجهیز شدند یعنی موقعیت آن‌ها مشخص می شود از آنطرف هر جرم و رویدادی که اتفاق میفتد در جغرافیای جرم ثبت می‌شود و به مرور زمان افسره کلانتری می‌تواند بفهمد که جرایم مختلفدر چه زمان‌هایی اتفاق میفتد و گشت‌ها هوشمند شده‌اند در پلیس راهور هم همین شکل به شکل هدفمند گشت می‌زند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با بیان این‌که هوشمند سازی یک اکوسیستم است،گفت: صرف این که یک سازمان هوشمند شودموفق نمی‌شویم اما همه‌ی فرایندها در پلیس نیست و این کار باید در تمام سازمان‌ها انجام شود.

سردار دولت‌خواه درباره تاثیر هوشمندسازی بر کشف جرم بیان کرد: در بحث جرم فرایندهای مختلفی وجود دارد آن چیزی کههوشمندسازی روی آن کار می‌کند بحث‌های مربوط به کلان داده است وقتی روابط مخفی آن‌ها مشخص شود پلیس می‌تواند هوشمندانهجرم را کشف کند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از تجهیزات هوشمندسازی بومی است افزود: در بحث هوشمندسازی دو رویداد برگزار کردیم رویکردما کاملا استفاده از ظرفیت‌های بومی است؛در حوزه‌ی نرم افزاری هم ۱۰۰ درصد از تجهیزات بومی استفاده می‌کنیم،سامانه‌هایی که درحوزه‌های هوشمندسازی پلیس دارد استفاده می شود مثل پلیس من و پلیس همراه کاملا بومی است.


بیشتر بخوانید

توانمندی‌های پلیس متعلق به نظام است/ امنیت جامعه خط قرمز نیروی انتظامی حساب می‌شود


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.