سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال کشاورزان کرمانی از کشت زعفران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمان گفت:با توجه به در دسترس بودن تسهیلات کم بهره و مساعد بودن شرایط آب و هوایی استقبال کشاورزان از کشت زعفران خوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان کرمان در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۶۸۸ و نیم هکتار است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت در استان کرمان مربوط به شهرستان زرند و کمترین مربوط به شهرستان ریگان است.

او تصریح کرد:کشت زعفران در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۴ درصد افزایش داشته است و استان کرمان از لحاظ سطح زیر کشت رتبه چهارم را در ایران دارا است.

لطفعلی زاده با بیان اینکه زعفران در بازار داخلی استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود، افزود: زعفران در بازار داخلی استان مصرف می‌شود و مابقی به استان‌های همجوار صادر می‌شود و اشتغال در هر هکتار مزرعه زعفران ۱۷۵ نفر روز است.

او با بیان اینکه مشکلات زعفران کاران در این استان خرده مالکی و سرمازدگی است، افزود: کاشت زعفران در خردادماه و شهریور ماه ومهرماه انجام می‌پذیرد.

لطفعلی زاده اظهار داشت: از جمله مزایای کاشت زعفران می‌توان به جایگزینی محصولات کم آب بر به جای محصولات آب بر اشاره کرد و همچنین اشتغالزایی و امکان تولید محصول با کیفیت نیز از جمله دیگر مزایای کاشت زعفران در استان است.

او بیان کرد: با توجه به در دسترس بودن تسهیلات کم بهره و مساعد بودن شرایط آب و هوایی استقبال کشاورزان خوب است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.