سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۴ طرح آبرسانی روستایی سراوان

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۳۶ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه آبرسانی روستایی با ابلاغ اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۳، برای حوزه سراوان بزرگ چهار طرح آبرسانی مشتمل بر ۱۳۵ روستا با جمعیت ۵۲ هزار نفر در طرح ملی آبرسانی به مجتمع‌های روستایی قرار گرفته‌اند که تاکنون ۳۶ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: برای طرح‌های فوق تاکنون اعتباری معادل ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به رقمی معادل ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

قاسمی گفت: در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات ابلاغ شده به شرکت آب و فاضلاب استان ۷۱ طرح در کل حوزه با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان تعریف شده است، اما مبلغ تخصیص داده شده تنها ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۷۰ طرح در مرحله ابلاغ است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای این حوزه به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعتبار تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه به منظور تأمین آب تمامی نقاط جمعیتی بالای ۲۰ خانوار در سطح منطقه، مطالعات آبرسانی با رویکرد کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت صورت پذیرفته است، افزود: برای اجرا مستلزم تأمین و تنظیم قوانین خاص در بودجه‌های سالانه است که بر اساس برآورد‌های اولیه برای مجتمع‌های آبرسانی مطالعه شده آماده اجرا مبلغی معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که می‌تواند در میان مدت و حتی در بلند مدت در برخی مناطق مشکل آب شرب را مرتفع کند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.