سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۹۹۲ دفترچه ویژه بیماران خاص

کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای ۹۹۲ بیمار خاص، دفترچه‌های درمانی ویژه صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهری فرشاد کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با بیان این که بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، ms، sf، mps و سرطان از جمله بیماران خاص و صعب العلاج هستند، افزود: این بیماران خدمات درمانی خود را از بیمارستان امام علی (ع) «بیمارستان قطب» دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید 


او اضافه کرد: شناسایی بیمار توسط پزشک معالج، ارجاع آن به معاونت درمان و معرفی به بیمه فرآیند صدور دفترچه خاص برای این بیماران است.

او با بیان این که خدماتی توسط این دفترچه به بیماران خاص ارائه می‌شود، ادامه داد: خدمات قابل ارائه بسته به نوع بیماری متغیر است، اما می‌توان به انجام ۳ نوبت دیالیز در هفته برای بیماران دیالیزی، دریافت خون و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، اقدامات پاراکلینیک رایگان یک یا دو بار در سال، دیالیز رایگان، ویزیت و برخی خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد.

او با اشاره به خدماتی به بیماران سرطانی نیز ارائه می‌شود اعلام کرد: برای این بیماران پس از تشخیص بیماری، پرونده الکترونیک صادر می‌شود و می‌توانند دارو‌های خاص را با تخفیفت ویژه دریافت کنند.

او اضافه می‌کند: برخی تخفیفات توسط بیمارستان امام علی (ع) و بخشی دیگر توسط معاونت غذا و دارو اعمال می‌شود.

او گفت: اکنون هزار و ۸۷۰ بیمار سرطانی دارای پرونده، داریم، اما آمار در این بخش به دلیل مبتلایان جدید و فوتی‌ها بسیار متغیر است.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.