سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش وزارت خارجه فلسطین به تلاش برای برگزاری جشن در قبرستان مأمن الله قدس

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش‌ها برای برگزاری مراسمی در قبرستان مأمن الله شهر قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم سازمان‌های صهیونیستی- آمریکایی برای برگزاری جشنی در بخشی از گورستان «مأمن الله» در قدس اشغالی را که در آن اجساد مسلمانان نیز از بیش از هزار سال پیش درآنجا دفن شده است را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جشن بدیمن، قرار است روز ۱۱ اکتبر با حضور شماری از مقامات بلندپایه دولت رئیس جمهورسابق آمریکا، دونالد ترامپ و در رأس آن‌ها دیوید فریدمن (سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی) و وزیر خارجه سابق مایک پمپئو که به مواضع طرفدارانه اش از صهیونیسم افراطی معروف است، برگزار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این وزارتخانه، این جشن استعماری یهودی را بخشی جدایی ناپذیر از جنگ اشغالگران علیه قدس اشغالی دانسته و آن را در راستای تلاش رژیم صهونیستی برای تغیر آثار تمدنی و هویت عربی- فلسطینی آن قلمداد می‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار داشت: این اقدام سبب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان شده و بایستی به کارنامه نقض حقوق فلسطینی‌ها از سوی اشغالگران از سال ۱۹۴۸ اضافه شود.

این وزارتخانه همچنین این اقدام را نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی خواند و از دولت آمریکا خواست تا در این رویداد زشت که با سیاست آمریکا در زمینه آینده شهر قدس در تضاد است، شرکت نکند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان عنوان کرد: هیچ کسی حق ندارد تا به سرزمین ما و ساکنان ما در آن تجاوز کرده و هیچ طرفی نیز حق ندارد تا حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی ما را در اینجا نقض کند. ما از سازمان‌های بین المللی ذی ربط می‌خواهیم تا این نقض‌های ادامه دار حقوق سیاسی، فرهنگی، تاریخی، قانونی و دینی را درقدس شریف محکوم کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.