جنبش حماس اعلام کرد آماده است برای توافقی جدید در خصوص تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ تازه‌ای اعلام کرد مسئولان این جنبش در قاهره با مقامات مصری در خصوص بسیاری از پرونده‌های جاری گفتگو و رایزنی کردند؛ و تمایل دارند یک درباره قرارداد جدید در خصوص تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی به توافق برسند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما برای وحدت مردم فلسطین تلاش خواهیم کرد و شکافی را که اشغالگران سعی دارد از آن سوءاستفاده کنند را خواهیم بست. در انتخابات آینده که یک فرآیند جدی برای تنظیم مجدد ریاست فلسطین است شرکت خواهیم کرد و با تشکیل مسئولیت موقت به دلیل مشخص کردن زمان انتخابات و آماده سازی آن موافق هستیم.

پیش از این هم هیئتی فلسطینی به سرپرستی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عازم قاهره شدند تا درباره چندین پرونده مهم ملی بحث و گفتگو کند. هدف از این سفر گفتگو درباره وضعیت امنیتی غزه، پرونده آتش بس با رژیم صهیونیستی و بازسازی غزه که ساختمان‌ها و تأسیسات آن در نبرد ۱۲ روزه تخریب شدند است.

اخیرا رسانه‌های عربی و غربی از وجود مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی در مورد معامله اسرا برای هر دو طرف در ازای بازسازی غزه خبر داده اند، اما این مذاکرات تا امروز به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار