سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در قزوین

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: ۲۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید جمال حسینی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت گردهمایی یک روزه پدافند غیر عامل، تجلیل از فعالان این حوزه، افتتاح پروژه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل، دیدار با ائمه جمعه، تشکیل میزگرد علمی و گفت و گوی خبری از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به مجموع عملکرد استان قزوین در زمینه پدافند غیرعامل، افزود: در ۱۱ کارگروه استانی و شهرستانی، موضوعات پدافندی پیگیری شده و ۴۲ مصوبه در چهار جلسه به تصویب رسیده که ۸۰ درصد آن‌ها اجرایی شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان گفت: کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل هم ۶۳ جلسه برگزار کرده اند که ۶۵ درصد مصوبات آن‌ها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۴ دوره پدافند غیرعامل با ۹ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کلاس برگزار شده و ۲۳ همایش و ۱۲۷ رزمایش به اجرا در آمده است.

حسینی با بیان اینکه قرارگاه‌های زیستی، سایبری و مقابله با تروریسم هم در استان راه اندازی شده است، اضافه کرد: عملکرد ۱۱ کارگروه در چندین حوزه تقسیم بندی شده است و سعی کرده ایم بیشترین سطح کارایی را داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان اظهار داشت: در استان قزوین ۱۰ نقطه به عنوان مرکز حساس، ۸۴ نقطه به عنوان مرکز مهم و ۲۸۸ نقطه به عنوان مرکز قابل حفاظت در سطح استان تقسیم بندی شده و به صورت مستمر نظارت و کنترل می‌شود.

پدافند، یک روش علمی برای حفاظت از سرمایه‌های کشور است

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل یک نوع روش علمی و حفاظتی برای حفاظت از سرمایه‌های کشور است و این موضوع در تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید اجرایی و نهادینه شود.

هدایت الله جمالی پور افزود: در هنگام احداث یک شهر یا یک واحد صنعتی و بسیاری از موارد دیگر موضوعات پدافند غیرعامل اهمیت بالایی دارد و باید به این مقوله به صورت جدی پرداخته شود.

استاندار اضافه کرد: در موضوعات پدافند، حفاظت و صیانت از انسان هم مطرح می‌شود، چون سرمایه انسانی برای کشور بسیار با ارزش است و نمی‌توان از این سرمایه عظیم به راحتی عبور کرد.

این مسوول گفت: در کنار دستگاه‌های اجرایی، مردم هم باید نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل آگاه شوند و در تمامی سرمایه گذاری‌ها دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل باید پیوست شود.

استاندار افزود: امروز موضوع پدافند غیرعامل در کشور به صورت کاملا جدی دنبال می‌شود و تمامی مسوولان باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.