سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت استاندارد سازی در محصولات و خدمات

مدیرکل استاندارد کرمان با اعلام اینکه اگر محصولات ما کيفيت نداشته باشد، بازار ندارد، گفت: قطعاً مصرف کننده به دنبال کالا و خدمات استاندارد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان در نشست خبری خود که به مناسبت روز استاندارد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام اینکه ضرورت استاندارد در زندگی امروز بر کسی پوشیده نیست، گفت: شعار امسال روز استاندارد، "چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر" است.

او افزود: در بیماری اخير کرونا، واقعا در نگاه مشترک جهان مشخص بود که همه دنبال استاندارد کردن آن بودند.

عاقلی به ضرورت استاندارد سازی اشاره کرد و با اعلام اینکه اگر محصولات و خدمات ما کيفيت نداشته باشد، بازار ندارد و قطعاً مصرف کننده به دنبال کالا و خدمات استاندارد است، بیان کرد: بازار چه داخلی و چه خارجی باشد، باید به روز و با کیفیت باشد و در حقیقت نیازهای مصرف کنندگان با دانش و تکنولوژی ارتقا پیدا می کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: طی یک سال اخیر بسته حمایتی برنامه ریزی کرده ایم که یکسری ساز و کار برای تولید کنندگان داخلی و صادر کنندگان تهیه کردیم که در سطح استان اجرا شد.

عاقلی افزود: ساختار سازمانی پاسخگو نبود و ما درمنطقه جنوب هیچ نمایندگی مصوبی نداشتیم که این مورد، خدا را شکر امسال توسعه پیدا کرد و هم اکنون در منطقه جیرفت فضای اداری وآمازیشگاهی آن انجام شده است.

او از کسب رتبه نخست این اداره کل  در جشنواره شهید رجایی طی  امسال  خبر داد.

عاقلی تصریح کرد: در ارتباط با استاندارد سازی و تدوین استاندارد سازی جدید در ۶ ماهه نخست امسال، ۴۰ استاندارد جدید در دست تدوین داریم که اینجا کارش تمام شده است و  به کشور ارسال می شود تا تصمیم گیری لازم روی آن انجام شود.

ا‌و افزود: کار ۱۷۲ استاندارد سازی جدید انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اعلام اینکه در بخش نظارت و کنترل، در واحدهای تولید و خدماتی ۷۶۹ مورد بازرسی فنی انجام شده و هزار و ۲۰ مورد نمونه برداری صورت گرفته، بیان کرد: ۴۸ پروانه استاندارد جدید صادر شده است.

او گفت: در حوزه محصولات کشاوری برای حد آلاینده مجاز ۲۰ مورد پروانه صادر شده است.

عاقلی تصریح کرد: در بحث کنترل بازار درکشور، در ۶ ماهه نخست امسال در عرضه تولید و تقاضا، چهار هزار و ۲۷۶ بازرسی صورت گرفته است .

او بیان کرد: در بخش آزمایشگاه های همکار و کسانی که با ما کار می کنند، ۲۵ مورد پروانه را تمدید کرده ایم.

عاقلی گفت: در حوزه حقوقی در ۶ ماهه نخست امسال طی بازرسی ها،  ۵ مورد جعل استاندارد و ۱۸ مورد فاقد علامت استاندارد داشته ایم و ۳۳ مورد نیز شکایت مردمی بررسی شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.