سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک‌هزار و ۶۵۷ روستا در کرمانشاه صاحب دهیاری هستند

مدیر کل دفتر امور روستایی شورا‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان یک‌هزار و ۶۵۷ روستا صاحب دهیاری هستند، گفت : با موافقت وزارت کشور نهاد دهیاری در حدود ۲۰۰ روستای استان تأسیس خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر خسروانی مدیر کل دفتر امور روستایی شورا‌های استان کرمانشاه گفت : از ۲ هزار و ۵۹۵ روستایی که در سطح استان وجود دارد یک‌هزار و ۶۵۷ روستا دارای دهیار هستند.

او گفت : با شرایط جدید مجموعه وزارت کشور برای روستا‌هایی با ۲۰ تا ۳۰ خانوار نیز دهیار انتخاب می‌شود که حدود ۲۰۰ روستای استان این شرایط را دارند که با امضای وزیر کشور در آینده‌ای نزدیک تأسیس دهیاری‌ها برای خدمات‌رسانی به روستائیان ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی شورا‌های استان کرمانشاه افزود: منابع دهیاری‌ها براساس سرانه به نسبت سرشماری جمعیت سال ۹۵ مشخص می‌شود.

او افزود: طی ۶ ماه سپری شده از امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های عمرانی در روستا‌ها به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

خسروانی هزینه هر خانوار روستایی را نصف خانوار شهری عنوان کرد و گفت: روستائیان ما کم‌هزینه و تولید کننده هستند؛ هزینه خانوار روستایی ۳۴ میلیون تومان در سال ۹۹ بوده در حالی که هزینه خانوار شهری ۶۲ میلیون تومان اعلام شده است.

او با اشاره به بحث گازرسانی به روستاها، گفت: طی سالیان اخیر از ۲۰۰ روستای گازدار استان به یک‌هزار و ۷۰۰ روستا رسیده‌ایم که تا تابستان سال آینده ۴۰۰ روستا دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.