سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در دشت‌های استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کسری مخازن سد‌ها در سال جدید، انجام فعالیت در راستای حراست و صیانت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی اهمیت ویژه‌ای یافته و در نیمه نخست سال، با همکاری اکیپ‌های گشت و کنترل در شهرستان ها، ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و تعداد ۳۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد.

او ادامه داد: بیشترین میزان انسداد چاه‌های غیرمجاز در این مدت به شهرستان‌های شبستر، اهر و ملکان تعلق دارد.

او گفت: برای مقابله با فرونشست‌های استان در نتیجه حضور مستمر اکیپ‌های گشت و بازرسی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ از حفر ۱۸۰ چاه غیرمجاز جدید جلوگیری و تعداد ۹۵ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت امور‌ منابع آب شهرستان‌های مربوطه منتقل شدند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه‌های مجاز، از ابتدای امسال تعداد ۲۷۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری نصب و از اضافه برداشت تعداد ۱۷۷ حلقه چاه مجاز از طریق پلمب و یا قطع برق جلوگیری شده که در نتیجه این اقدامات نیز مانع از برداشت غیرمجاز حدود ۶ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی شدیم.

او اضافه کرد: در پی اقدامات اکیپ‌های گشت و بازرسی در استان، علاوه بر صیانت از منابع آب زیرزمینی، در حوزه منابع آب سطحی نیز قلع و قمع ۳۸ مورد استخر زهکش حاشیه رودخانه ها، شناسایی و توقیف ۳۵ دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار حاشیه رودخانه ها، موجب بازگشت حجم آبی در حدود ۳ میلیون متر مکعب به رودخانه‌ها شده است.

غفارزاده افزود: همچنین ۸۰ هکتار با اعتبارات عمرانی از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان در نیمه اول امسال با اخذ دستور قضایی و همکاری اکیپ‌های گشت و بازرسی رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.