سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ های استان زنجان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ های استان زنجان به منظور افزایش میزان تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح جهش تولید در دیم‌ زار‌های استان زنجان به منظور افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح، اجرا می‌شود. 

او ادامه داد: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ملی در استان زنجان عملیاتی می‌شود.

تاراسی افزود: افزایش تولید در دیم‌ زار‌ها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود‌های بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان زنجان مورد نظر قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه جهت خرید ادوات کشاورزی و همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌ دار محصولات کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با جدیت و تلاش در اجرای موفقیت آمیز این طرح می‌توان به نتایج قابل توجهی در تولید دست یافت.

او تشریح کرد: استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را دارد و همچنین با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه‌های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

او در انتها گفت: ۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است.

 

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.