معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از بهره برداری نخستین و بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد‌علی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: نخستین و بزرگ‌ترین خط کشتار بلدرچین شمالغرب کشور با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان در طول روز‌های اخیر در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: این واحد یکی از حلقه‌های اصلی پرورش بلدرچین است که در استان زنجان راه‌اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک زنجیره کاملی از پرورش بلدرچین در دو واحد در استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: با راه‌اندازی دو واحد پرورش، استان زنجان به جز قطب پرورش بوقلمون به قطب پرورش بلدرچین نیز تبدیل خواهد شد، چرا که استان زنجان به لحاظ نوع و کیفیت پرورش جز بهترین مناطق برای پرورش طیور است و سرمایه‌گذاران نیز استقبال خوبی از این امر در زنجان می‌کنند.

او همچنین گفت: اگر دو واحد مذکور به بهره‌برداری کامل برسد سبب اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی بلدرچین دارای ظرفیت کشتار ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون و بلدرچین در ساعت است که ظرفیت کشتار بلدرچین ۳ هزار قطعه در ساعت است با این وجود این واحد صنعتی ظرفیت پذیرش و کشتار بلدرچین از استان‌های همجوار را نیز دارد.


او با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ واحد صنعتی پرورش بلدرچین در استان زنجان فعال نیست، گفت: نخستین واحد پرورش این پرنده، مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد که این امر نیز نشان از ظرفیت استان زنجان در پرورش پرندگان مختلف دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.