سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران مطرح کرد؛

برای اینکه تهران شهر بهتری برای زیستن شود باید فکر کرد

رئیس شورای شهر تهران گفت:برای اینکه تهران شهر بهتری برای زیستن شود باید فکر کرد و شورای شهر برای این برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران دقایقی پیش در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما اظهار کرد:آقای زاکانی انشاا.. بعد از این که معاون هایشان در کار جابیفتند در برنامه ها حضور خواهند داشت. پروژه هایی در تهران وجود دارد که کارشان تمام نشده و مدت ها است در تهران وجود دارد. از پروژه مربوط به شهرداری تهران پروژه خاصی نداریم که ناتمام باشد، پروژه مصلی بودجه اش از جای دیگری تامین می شود و شهرداری در آن دخالتی تدارد. البته تعدادی پروژه شهرداری که در دوره قبل نیز دنبال شد باقی مانده مانند خطوط متروی جدید که پیش بینی شد احداث کنند اما منابع مالی آن تامین نشده است و ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما خط ۶ و ۷ مترو را باید تکمیل کنیم. قرار بود همین هفته ای که گذشت یکی از ایستگاه های مترو افتتاح شود اما به دلیل مصادف شدن با این ایام یک هفته عقب افتاد. البته این کارش تمام شده و فقط افتتاح آن مانده است. باید خطوط مترو به پایان برسد و پروژه ای است که کمی زمان بر است.ما تلاشمان این است که جهادی کارکنیم.

وی گفت: برخی پروژه های دیگر نیز است  که قسمت کوچکی از کارش باقی مانده، یا پروژه ای مانند بزرگراه یادگار امام که باید تا جاده ساوه و از طرف شرق تا میدان نهم دی ادامه پیدا کند. ما طرحی داشتیم و دوره گذشته نیز آن را تصویب کردیم اما هنوز در جاهای دیگر تصویب نشده است که همین بزرگراه یادگار امام مستقیما تا جاده تهران قم (خلیج فارس) امتداد پیدا کند. این باعث تحرک در آن منطقه نیز می شود و بر کمربندی عمود می شود این بزرگراه شمالی جنوبی است و کمربندی شرقی غربی است. ما دو بزرگراه شمالی جنوبی طولانی در تهران یکی بزرگراه امام علی و دیگری بزرگراه یادگار امام خواهیم داشت.

چمران افزود: برای این پروژه باید برنامه ریزی شود، خرید املاک در آن جا اعتبار بالایی می خواهد و ضروری تر از آن تکمیل پروژه مترو است. خطوط احداث شده در تهران باعث رکورد شد. اما ما واگن نداریم. مترو می تواند ۲ میلیون مسافر را جا به جا کند اما به دلیل کرونا این تعدا یک سوم شده است. حدود ۸۰۰ هزار نفر طبق آخرین امار با مترو جا به جا می شوند.

رئیس شورای شهر بیان کرد: واگن سازی های داخلی می تواند بخشی از واگن را تامین کند، واگن های ساخته شده ۶۰ درصدش در ایران ساخته می شود اما بخشی از اجزایش مانند موتور از خارج وارد شده و مونتاژ می شود. یکی از مشکلاتمان این است که واگن سازی کاری ندارد زیرا چیزی وارد نشده برای این کار باید ارز تخصیص بگیرد، بانک شهرداری را تضمین کند که به دلیل بدهی شهرداری به بانک، بانک ما را تضمین نمیکند.

چمران درباره مترو پرند اظهار کرد: پرند جزء تهران نیست. از ابتدای بزرگراه که به قم می رود دیگر جزء تهران محسوب نمی شود اما چون می خواسنیم تا فرودگاه امام برویم گفتیم تا پرند برویم و اگر پول قسمت خارج از تهران را دولت بدهد سریعا دست به کار می شویم. متروی فرودگاه در حال حاضر آنطور که باید کار نمی کند. مسافران چمدان دارند اما واگن های آن واگن های معمولی است. متروهایی مانند مترو پرند و اسلامشهر با تامین منابع مالی دست به کار خواهیم شد.


رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: کسانی که به عنوان شرکت با شهرداری کار می کنند راجع به بیمه و ... به مشکلاتی برخوردارند. شهرداری با کارمندان شرکت با شهرداری کاری ندارد.ما با بیمه و سابقه و استخدام آن ها کاری نداریم این ها برعهده شرکت لست.

چمران افزود: برخی کارها به پیمانکار واگذار می شود. این افراد کارمند آن شرکت هستند و ما با شرکت در تماس هستیم و اگر کارش را درست انجام نمی دهد باید خودشان به آن رسیدگی کنند و پیگیر باشند، در پروژه هایی بود که ما پول را می پرداختیم اما پیمانکار با دو ماه تعویق حقوق آن ها را می داد ما گفتیم لیست کارگران خود را به ما بدهید که این مشکل رفع شود و این برای کسانی بود که عهده دار نظافت شهر هستند اما برای تمام پیمانکاران نمیتوانیم این کار را انجام دهیم.


وی بیان کرد: زیرگذر اتوبان شهید باقری آماده بهره برداری است اما تمام نشده و باعث تصادف شده و این مشکلات فنی ای دارد که باید بررسی و تمام شود.

وی گفت: کشورهای معدودی اتوبوس می سازنند مانند آلمان، ژاپن، چین و روسیه با استاندارد های خود اما تمام کشور ها تولید نمی کنند، زیرا برایشان نمی صرفد که کارخانه ای بزنند اما مشتری لازم را نداشته باشند. به همین دلیل از خارج می آورند. اما اگر کسی بتواند تولید کند و بعد کارخانه اش را مهیا کند تا محصول و چیز دیگری تولید کند ما استقبال می کنیم.


چمران درباره تونل امام علی(ع)به فشم گفت: این تونل درحال مطالعه است البته تونل ما بجز فشم را نداشتیم، تونل امام علی به سرخ حصار که برسد، یعنی بزرگراه شهید شوشتری از بزرگراه بسیج که میاید به شمال برود به سرخ حصار می رسد و به جاده هراز می رسد، به آنجا که برسد باید تونلی از زیر جنگل زده شود که هنوز سازمان محیط زیست با این موافقت نکرده چون معتقدند باعث خشکی درختان می شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: ما در حال مطالعه هستیم که مسیر را دورتر کنیم تا از جنگل عبور نکنیم این بررسی نشده و ربطی به فشم ندارد. درباره متروی حومه تهران نیز وزارت راه و شهرسازی باید بودجه اش را تامین کننند و هر زمان پرداخت شود کار انجام می شود.برای مثال راجع به متروی اسلامشهر بسیاری صحبت کردند سرمایه گذار آوردند اما بحث به نتیجه نرسید، راجع به متروی حومه تهران خر زمانی که بودجه تامین شود ما کار می کنیم. ما مناقصه می گذاریم و پیمانکار میگیریم.


وی درباره الودگی هوا گفت: در زمستان و اواخر پاییز وارونگی و آلودگی هوا را داریم، با بحث ترافیک و کنترل آن می توان آلودگی هوا را کاهش داد زیرا حمل و نقل با آلودگی هوا ارتباط مستقیم دارد. پولی شدن گذرگاه ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد، باعث شود شلوغی و ترافیک گذرگاهی بیشتر شود و آلودگی را افزایش دهد.

چمران درباره بحث محدودیت تردد گفت: مردم کار دارند برای رفتن به سرکار باید وسیله داشته باشند اگر ما وسیله ای فراهم کنیم مانند مترو یا اتوبوس، اگر این ها فراهم نباشد فرد باید با وسیله شخصی اش تردد کند و محدودیت یا گران شدن کمک چندانی نمی کند.

 

وی درباره روز تهران گفت: برای اینکه تهران شهر بهتری برای زیستن شود باید فکر کرد و شورای شهر برای این برنامه دارد، نه تنها به وضعیت فیزیکی شهر باید رسیدگی شود بلکه وضعیت روانی و آرامش شهر هم مهم است.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مگه تهران جای زیستنم هست ؟