بسته خبری «شهرنوشت» بیشتر مهمترین اخبار تحولات و نیاز منطقه ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، در طول هفته ، تغییرات و تحولاتی در منطقه 22 گانه تهران رخ داد که در هفته جاری با انتشار این اخبار در اخبار بسته «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» درمنطقه ۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری در محلات به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و با شعار «ما مقتدریم» خبر داد.

کاظم داودی با اشاره به اینکه مراسم‌های بزرگداشت این هفته با شعار «ما مقتدریم» و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: به منظور هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های این هفته لازم است ضمن فراهم کردن شرایط مناسب برای مشارکت همه اقشار مختلف مردم ازظرفیت ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های سرای محلات، گروه‌های اجتماعی وسایرنهاد‌های فرهنگی استفاده شود.

اجرای ۲۷ کیلومتر پیاده روسازی در منطقه۲ پایتخت

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه۲ با اشاره به اجرای نهضت پیاده روسازی گفت: با اجرای این طرح ۲۷ کیلومتر از معابر منطقه بهسازی می‌شود.

محمد رضا کرمی، معاون فی و عمران منطقه با اعلام این خبر افزود: درراستای سیاست‌های مدیریت شهری در مناسب سازی معابر شهری و با هدف دستیابی به فضا‌های دسترس پذیر برای همه شهروندان بخصوص افراد توان یاب، سالمندان و کودکان، طرح ۸۴ کیلومتر پیاده روسازی پیش بینی شد که از این مقدار ۲۷ کیلومتر آن در برنامه اجرایی قرار گرفته است.

تبدیل پناهگاه‌های دفاع مقدس به اماکن امن و اضطراری

ستاد مدیریت بحران منطقه ۲ طرح شناسایی و احیای پناهگاه‌های دوران دفاع مقدس را اجرا می‌کند.
فرزاد قهرمانی، دبیر ستاد بحران با اشاره به ضرورت آمادگی در برابرحوادث غیر مترقبه گفت:در راستای برنامه‌های ستاد مدیریت بحران مبنی برشناسایی و احیای پناهگاه‌های دفاع مقدس، این طرح با همکاری نواحی اجرا می‌شود.

وی تقویت زیرساخت‌ها و مراکز امن اضطراری در محلات را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: پناهگاه‌های مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش پس از شناسایی، با اجرای طرح‌های عمرانی احیا وبهسازی می‌شود.

اطلس شهری کودکان و نوجوانان در منطقه ۲ تدوین می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از تهیه و تدوین اطلس شهری کودکان و نوجوانان به منظور دستیابی به برنامه‌های توسعه‌ای شهردوستدار کودک خبرداد.

کاظم داودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبرگفت: به منظور تعهد به اجرای کنوانسیون حقوق کودک در سطح محلی و با هدف توسعه‌ی برنامه‌های شهر دوستدار کودک؛ تهیه اطلس شهری کودکان و نوجوانان درمنطقه ۲ توسط تیم پژوهشی ومطالعاتی درحال اجرا است.

آئین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲ برگزارشد
آئین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲ با حضور حسین نظری، معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، معاونان و مدیران شهری منطقه ۲ تهران برگزار شد.

 حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران دراین مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وفقه، پیگیرانه و سخت کوشی حسن صفات در ابعاد مختلف مدیریتی، اجرایی و فعالیت‌های ثمربخش ایشان در مدت تصدی مسئولیت شهرداری منطقه ۲، خاطرنشان کرد:رویکرد اصلی امروز شهرداری خدمت رسانی مناسب به شهروندان و تامین رضایت آن‌ها و درنهایت تامین رضایت خداوند است ودرهمین راستا کارمحوری و مردم محوری دو رویکرد قابل توجه است.

ایمن سازی اطراف مدارس منطقه ۳ در آستانه ماه مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از اجرای ده‌ها طرح ترافیکی در اطراف مدارس خبر داد و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس معابر سطح منطقه ایمن سازی شده و با علائم ترافیکی تجهیز شد.

مریم نخعی پور با تاکید بر اهمیت ایمن سازی مدارس همزمان با طرح استقبال از مهر گفت: به منظور رفاه حال دانش آموزان و دوری از هرگونه خطر احتمالی در تردد آنها، خط کشی بلوک‌های عابر پیاده مقابل مدارس و ترسیم نوشتار در ۲۱ مقطع انجام شد. ۶۰ مورد آشکارسازی علائم ترافیکی، مرمت چراغ راهنمایی در محل‌های پرخطر در ۵ تقاطع، ۳ مورد نصب رفلکتور یا سرعتگیر جهت کاهش سرعت وسایل نقلیه و مناسب سازی و همسطح سازی ۷ پیاده راه از دیگر اقدامات در این طرح است.

ویژه‌برنامه‌های شهرداری منطقه ۳ به مناسبت اربعین

به مناسبت اربعین حسینی (ع)، ویژه برنامه‌های شهرداری منطقه ۳ با عنوان «جاماندگان» اعلام شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: ۱۱ عنوان برنامه با ۱۳۲ اجرا با عنوان «جاماندگان» با رویکرد محتوایی تعظیم و ترویج آئین پیاده روی اربعین حسینی برگزار می‌شود.

او افزود: فضاسازی سراسری (خیابان ولیعصر (عج)، آرامگاه شهدای گمنام، مساجد و سرای محلات)، پخش قرائت زیارت اربعین از بلند گوها، مراسم دمام زنی در شب اربعین، مراسم تعزیه و چارپایه خوانی در معابر و کوچه‌هایی که منزل شهدا در آن قرار دارد از جمله برنامه‌هایی است که روز اربعین حسینی (ع) برگزار خواهد شد.

اه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در فرهنگسرای رسانه

از توسعه فضای سبزشهری تا مناسب سازی معابرشهری
فرهنگسرای رسانه به عنوان پایگاه واکسیناسیون کرونا با حضور احمد تواهن شهردار منطقه ۳ به طور رسمی از روز جمعه دوم مهر ماه آغاز به کار کرد.

 این پایگاه در سالن ورزشی چندمنظوره و با ۱۰ باجه تزریق واکسن از ساعت ۸ تا ۱۴ و ١٥ تا ٢٠ آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

اجرای عملیات رسوب زدایی کانال‌ها و مسیل‌های منطقه ۳
در آستانه فصل پاییز و بارش‌های فصلی کانال‌ها و مسیل‌های شمال تهران رسوب برداری شد.

مهدی هوشیارمعاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۳ با اعلام این خبر گفت: همزمان با اجرای طرح نگهداشت شهر و در آستانه بارش باران‌های پاییزی و به منظور هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی منطقه انهار معابر اصلی، بزرگراهی و محلی کانال سرپوشیده، روباز و بسته شمال تهران و چندین کالورت عرضی بزرگراهی و چاه جذبی لایروبی کامل شد.

اجرای ۳۱ کیلومتر خط کشی محوری در بزرگراه شهید مدرس
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از تکمیل خط کشی محوری بزرگراه شهید مدرس خبر داد.
به گفته‌ی مریم نخعی پور، با اتمام عملیات خط کشی محوری بزرگراه شهید مدرس در دو مسیر شمال به جنوب و بالهکس حد فاصل پل صدر تا بزرگراه همت تمامی این بزرگراه ایمن سازی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ افزود: به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات بزرگراه مذکور و در جهت نگهداشت بهینه معابر بزرگراهی با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک در این محور‌ها بالغ بر ۳۱ کیلومتر خط کشی طولی انجام پذیرفت.

کاشت ۶۰۰ درختچه در خیابان ولیعصر (عج)
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ از کاشت ۶۰۰ اصله درختچه یاس هلندی و برگ بو در خیابان ولیعصر (عج) خبر داد.

مهدی هوشیار در این باره گفت: در راستای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) از منظر بازپیرایی فضای سبز، این محور در حدفاصل بزرگراه شهید همت تا پارک ملت گلکاری و پوشش سبز شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس:اجرای برنامه کاروان "یاد یاران" در منطقه ۳

برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در محلات منطقه ۳ تهران برگزار می‌شود.

احمد تواهن در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس که با حضور سرهنگ وحید احمدی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح و جمعی از مدیران شهری بر گزار شد، این هفته را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی درخشان‌ترین برگ تاریخ معاصر و حاوی اعلی‌ترین درجه از اتحاد و حماسه آفرینی عنوان و بر اجرای بهینه یادواره فرهنگی اسطوره‌های مقاومت و مجاهدت تاکید کرد.

آغاز برنامه‌های سلامت محور درمنطقه ۳
برنامه‌های سلامت محور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در منطقه ۳ برگزار شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی، ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و رعایت حقوق افراد ناشنوا را از اهداف این برنامه‌ها برشمرد و گفت: اکران طرح‌های گرافیکی و اطلاع رسانی، تقدیر از مراکز تخصصی دارای سابقه درحوزه خدمات به شهروندان ناشنوا و کم شنوا، شناسایی و رفع مشکلات مدارس ویژه ناشنوایان، تقدیر از افراد شاخص و نخبه ناشنوا و کم شنوا، برگزاری وبینار‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی مجازی جزو برنامه‌های سلامت محور است.

او بیان کرد: ارائه خدمات درمانی شنوایی سنجی به شهروندان نیازمند ازجمله برنامه‌های مشارکتی باکلینیک شهرسالم شهرداری منطقه۳ نیز دردستورکار قراردارد

جوانی، شهردار منطقه ۳ تهران شد
شهردار تهران با صدور حکمی حمید جوانی را به سمت شهردار منطقه ۳ تهران منصوب کرد.

حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، تغییر و تحولات در سازمان‌ها و ارگان‌ها را تمثیلی از جریان نهر آب برشمرد که اثرگذاری، شفافیت و آبرسانی آن منتج به برکات ارزشمندی برای همگان می‌شود.

او ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های احمد تواهن شهردار پیشین، برای حمید جوانی شهردار جدید منطقه آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

نظری در ادامه تاکید کرد: کارمحوری و مردم محوری باید جزو شاخص‌های ذهنی خدمت گزاران مردم باشد و در دوره مسئولیت شان رضایت و سنت الهی را مدنظر قرار دهند.

پل‌های عابر در شمال شرق پایتخت مناسب سازی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ درخصوص مناسب سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های مکانیزه گفت: از ابتدای فصل پاییز و تاریک شدن زود هنگام هوا ضمن نورپردازی، نظافت و شستشو؛ پل‌های عابر مکانیزه مناسب سازی می‌شود.
"مجید رجبی" ضمن بیان این مطلب گفت: هرساله از ابتدای فصل پاییز و تاریکی زود هنگام هوا و به منظور افزایش رفاه و آسایش بیشتر شهروندان به خصوص افراد سالخورده و کودکان در استفاده از پل‌های عابر مکانیزه، رسیدگی به این پل‌ها در دستور کار قرار و اجرایی می‌شود.

مناسب سازی معابر و مدارس شمال شرق تهران در مهر ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از مناسب سازی معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی در مهر ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ساماندهی و مناسب سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی در صورت بازشدن احتمالی مدارس انجام شد.

 "مجید رجبی" با اشاره به این خبر افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای ایمنی هرچه بیشتر دانش آموزان در سطح معابر، طرح استقبال از مهر ۱۴۰۰ با اولویت مدارس و مراکز آموزشی در محله‌های محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت تا در صورت واکسینه شدن دانش آموزان و بازشدن مدارس همه چیز آماده و مهیا باشد.

برپایی غرفه‌های فرهنگی ورزشی منطقه ۴ در نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۴ در جوار مقبره الشهدای دانشگاه امام حسین (ع) کار خود را آغاز خواهند کرد.

 "سید حسین میر اسماعیلی " با اشاره به برپایی ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در نمایشگاه "رزم همایش" ویژه دفاع مقدس که با شعار‌های "ما مقتدریم" و "میهمان حاج قاسم" با مشارکت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) و ناحیه مقاومت بسیج کربلا در حال آماده سازی است، غرفه‌های متنوع فرهنگی، سلامت، بانوان، ورزش و خانه کودک از روز ۳۱ شهریور مصادف با آغاز چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس به مدت هفت شب پذیرای شهروندان است.

تداوم تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه ۴ پایتخت
شهردار منطقه ۴ تهران گفت: با هرگونه بام فروشی و ساخت و ساز غیر مجاز و نا ایمن در محدوده و حریم منطقه ۴ با جدیت و قاطعیت برخورد می‌شود.

 "محمد محمددوست" در حاشیه تخریب ملک غیر مجاز واقع در محله شمیران نو گفت: یکی از معضلاتی که شهرداری منطقه ۴ به ویژه محله‌های کم برخوردار با آن مواجه هستند ساخت و ساز غیر مجاز و غیر اصولی و اصطلاحا "بام فروشی" است که علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان و تحمیل هزینه‌های فراوان به شهر، خطرات بسیار زیادی را برای املاک مجاور این ساخت و ساز‌ها ایجاد کرده است.

او افزود: بام فروشی و ورود برخی از اراذل و اوباش به این پدیده ناهنجار فرهنگی اجتماعی از جمله معضلات سال‌های اخیر منطقه ۴ در محله‌های کم برخوردار گلشن (خاک سفید) و شمیران نو است که متاسفانه برخی از شهروندان نیز نا آگاهانه فریب این افراد را می‌خورند.

محمددوست ضمن قدردانی از مراجع قضایی و نیرو‌های انتظامی در همکاری با شهرداری این منطقه در اجرای آرای کمیسیون ماده صد و تخریب مستحدثات غیر مجاز و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز افزود: خوشبختانه تعامل بسیار خوب دستگاه‌های قضایی و انتظامی با شهرداری تهران منجر به کنترل مؤثر این معضل شده که جای بسی قدردانی و تشکر دارد.

اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۴ با سپاه محمد رسول الله (ص) در برپایی "رزم نمایش" دفاع مقدس

شهردار منطقه ۴ در بازدید از محل برپایی نمایشگاه هنری رزمی دفاع مقدس در جوار مقبره الشهدای دانشگاه امام حسین (ع) گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی و به منظور یادآوری رشادت ها، حماسه‌ها رزمندگان اسلام و تجدید خاطرات، نمایشگاهی با عنوان "رزم نمایش" دفاع مقدس با مشارکت سپاه محمد رسول الله (ص) و ناحیه مقاومت بسیج کربلا در محل مقبره الشهدای امام حسین (ع) برپا می‌شود.

بهسازی و ایمن سازی معابر شمال شرق تهران برای تردد ایمن دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ گفت: میادین، معابر و کوچه‌های منتهی به مدارس منطقه مناسب سازی و ایمن سازی شده و برای سال تحصیلی جدید در صورت برگزار شدن کلاس‌ها به صورت حضوری ایمن سازی و مناسب سازی شد.
 "مهدی اناری" با بیان این خبر گفت: ایمن سازی معابر و میادین و مسیر‌های رفت و آمد دانش آموز‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی، همیشه و همه ساله مورد توجه و اولویت مدیریت شهری بوده است.

معاون شهردار منطقه ۴ خبر داد:رسیدگی و ساماندهی کتیبه‌ها و نقوش رنگارنگ منطقه ۴ تهران در پاییز ۱۴۰۰
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز و تغییر چهره درختان، به کتیبه ها، آثار هنری و نقش‌های رنگارنگ در سطح منطقه سروسامان داده شد.

"مجید رجبی" در این باره گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی شهرداری تهران با محوریت قراردادن استفاده از رنگ در شهر در قالب طرح "کاربرد رنگ در شهر " با استفاده از پتانسیل‌های دانشجویی دیواره‌های منطقه با نقاشی‌های رنگین و کتیبه‌های زیبا مزین شده که رسیدگی و ساماندهی این آثار هنری از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

سروری: آتش نشانان از محبوب‌ترین اقشار بین مردم هستند

همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی در دو مراسم مختلف از آتش نشانان منطقه ۵ تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، عصر سه شنبه پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ و مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران و هیات همراه همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی به ایستگاه ۲۷ آتش نشانی رفتند.

شهردار منطقه ۵ با حضور در یک مجتمع آموزش دانش آموزان استثنایی زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با حضور در مجتمع استثنایی شهید محبی در منطقه ۵ با نواختن زنگ مدرسه، سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

در جریان این مراسم حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و شهباز بیگی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ نیز شرکت داشتند.

کلهری همراه با دیگر مسئولین حاضر در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت تا دانش آموزان با بدرقه آن‌ها روانه کلاس‌های درس شوند.
همچنین شهردار منطقه ۵ در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش تعامل شهروندان

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقا میری عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۵ گفت: اعضای شورای شهر ششم قرار است در جمع شهروندان تهرانی حاضر شده و شنونده مشکلات و درد دل‌های آن‌ها باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقا میری عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۵ ضمن شرکت در مراسم روضه خیابانی باغ فیض، به ملاقات مردمی با شهروندان این منطقه پرداخت. در این برنامه، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ نیز عضو شورای شهر تهران را همراهی کرد.

بازدید عضو شورای شهر تهران از حریم ۱۲۳ کیلومتری منطقه ۵

عضو شورای شهر تهران همراه با مدیرکل حریم شهرداری تهران و شهردار منطقه ۵ از محدوده حریم این منطقه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ همراه با دکتر مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران و دکتر صادقی مدیرکل حریم شهرداری تهران از سطح حریم این منطقه بازدید کردند.

در این بازدید که حدود چهار ساعت به طول انجامید محور امامزاده داود تا روستای رندان، شهرک دشت نمه، ارتفاعات حصارک، مراد آباد و دره فرحزاد مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت.

هدف از این بازدید تاکید بر حفظ صیانت از حریم منطقه، کنترل مضاعف و ایجاد هم افزایی بین همه دستگاه‌ها در خصوص صیانت از حریم منطقه بود.

مراسم تجلیل از ایثارگران شاغل در شهرداری منطقه۵ با حضور شهردار منطقه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، برخی از ایثارگران حاضر در سالن با روایت و مرور خاطرات ۸سال دفاع مقدس، یادآور ایثار، معرفت و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای معزز در آن زمان شدند.

محمود کلهری شهردار منطقه۵ نیز در این مراسم، با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری، خواست تا همگان رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و پیروی از سیره شهداء را سرمشق و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در منطقه ۷ تهران برگزار شد

سمیه حاجوی با اشاره به برنامه‌های از پیش تعیین شده در پاسداشت مجاهدات رزمندگان و ایثارگران در هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و دیدار با خانواده‌های معززشان، جشنواره مقاومت، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه عکس شامل لایه‌های پنهان جنگ در سطح محلات و نواحی، پخش کلیپ‌های مستند دفاع مقدس، مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی، مقاله نویسی و نقاشی با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی با همکاری ناحیه بسیج شهید مطهری، از مهمترین اقدامات فرهنگی این منطقه در راستای پاسداشت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این منطقه بود.

زنگ مهر در مدرسه نابینایان خزائلی طنین انداز شد

مراسم نمادین زنگ مهر با حضور شهردار منطقه ۷، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و جمعی از مدیران این منطقه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار و با نواخته شدن زنگ مهر، سال تحصیلی ۱۴۰۰ همزمان با مدارس سراسر کشور در این منطقه آغاز شد.

 در جریان این مراسم سمیه حاجوی شهردار منطقه، مصادف شدن سال تحصیلی جدید با ایام دفاع مقدس را بهترین زمان برای آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های ۸ سال دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان امروز کشور در آینده گنجینه‌ای از گوهر‌های کم‌نظیر علم و معرفت خواهند بود که موجب عزت و سرافرازی کشور می‌شوند و معلمان می‌توانند با آموزه‌های علمی، دینی و مذهبی، انسان‌هایی با ایمان، پرهیزگار و با فرهنگ برای این مرز و بوم تربیت کنند.

راه اندازی طرح واکسیناسیون سیار شهری علیه کرونا در منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ از اجرای طرح واکسیناسیون سیار برای نخستین بار در شهر تهران با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران و با هدف دسترسی آسان خانواده معظم شهدا، سالمندان و افراد دارای معلولیت، در این منطقه خبر داد.

 سمیه حاجوی با اشاره راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون در منطقه، اظهار داشت: با توجه به مشکل دسترسی شهروندانی که ناتوان بوده و امکان حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح منطقه را ندارند، طرح واکسیناسیون سیار شهری ویژه خانواده معظم شهدا، سالمندان و افراد دارای معلولیت با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران برای اولین بار در شهر تهران در منطقه ۷ راه اندازی شد.

بازدید عضو هیات رییسه شورای شهر و شهردار منطقه ۸ از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در روز آتش‌نشان

به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی، سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، مسعود رنجبریان شهردار و معاون اجتماعی منطقه ۸ و جمعی از مدیران منطقه، از ایستگاه آتش نشانی ۷۱ بازدید و این روز را به آتش نشانان تبریک گفتند. سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به آتش‌نشانان یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشت و گفت: «شرایط سخت کاری آتش نشانان سبب فرسودگی شغلی این افراد می‌شود و رسیدگی به وضعیت رفاهی، معیشتی این افراد باید در اولویت مدیریت شهری قرار بگیرد.»

دیدار شهردار منطقه ۸، از جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی

به مناسبت هفته دفاع مقدس شهردار منطقه ۸ با حضور در آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی از رشادت، صبر، و استقامت جانبازان و ایثارگران تجلیل کرد.

 مسعود رنجبریان ضمن گفتگو و کسب اطلاع از شرایط زندگی، درمان، کار و مشکلات از ایثار و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کرد وبا اشاره به مقام جانبازی گفتند جانبازی نعمت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

بهره برداری ازمرکزوامکانات جدید واکسیناسیون در منطقه ۸

از توسعه فضای سبزشهری تا مناسب سازی معابرشهری
شهردارمنطقه ۸، تهران ازآغاز به کار دومین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شبانه روزی در این منطقه خبر داد.

تهران، مسعود رنجبریان گفت: «با دستوردکتر زاکانی شهردار محترم تهران و در راستای هم افزایی هر چه بیشتر با همکاری وزارت بهداشت، ناحیه بسیج شهید بهشتی و هلال احمر برای سرعت بخشی به واکسیناسیون شهروندان شرق تهران دومین مجموعه واکسیناسیون این منطقه که از هفته گذشته به طور پایلوت فعالیت خود را آغاز کرده بود از روز گذشته وهمزمان با پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در ۲۵ پایگاه واکسیناسیون شهرداری تهران به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.»

مشارکت شهروندی، زیربنای توسعه شهری است

دیدار مردمی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران وشهردار منطقه ۸ با شهروندان در مسجد جامع نارمک

به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، حجت الاسلام آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران وشهردار منطقه ۸، به همراه معاونان و مدیران این شهرداری در مسجد جامع نارمک با اهالی محله دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار ضمن بررسی مشکلات و پیشنهادات مطرح شده از سوی شهروندان، با بیان اینکه تداوم ملاقات مدیران شهری با مردم، موجب تحقق همدلی بین مردم و بدنه مدیریت شهری می‌شود، گفت: «اعتقاد داریم که مشکلات را باید از زبان مردم شنید و با یک برنامه ریزی دقیق در این زمینه است که می‌توان رضایتمندی مردم را در زمینه‌های مختلف خدمات شهری به دست آورد.»

تجلیل از خانواده معظم شهداء در منطقه ۹

به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه " آبروی محله " از خانواده معظم شهدای منطقه ۹ تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در آستانه سالگرد حماسه دفاع مقدس و در اقدامی مشترک بین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ و ناحیه مقاومت حمزه سیدالشهداء (ع)، طی مراسمی از خانواده معظم شهیدان چلنگری، حبیب زادگان و شاه محمدی با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، فرماندهی ناحیه مقاومت حمزه سیدالشهداء، تعدادی از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و خانواده معظم شهداء و شهروندان منطقه تقدیر شد.

منطقه ۹ با آمادگی کامل به استقبال مهر می‌رود

در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، جلسه هماهنگی استقبال از مهر با حضور معاونت‌ها و ادارات خدمت رسان منطقه ۹ برگزار شد.
با هدف تسهیل در عبور و مرور ایمن دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی
جلسه استقبال از مهر ۱۴۰۰، با حضور اعضای کارگروه بهبود زیر ساخت‌های مراکز آموزشی و آماده سازی مدارس انجام شد.

پیرو ابلاغ دستورالعمل طرح استقبال از مهر در سال ۱۴۰۰ توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، جلسه کارگروه بهبود زیر ساخت‌های مراکز آموزشی و آماده سازی مدارس منطقه ۹ با حضور نمایندگان پلیس راهور، آموزش و پرورش، ادارت آب و بر ق، معاونین اجرایی و شهرداران نواحی تشکیل شد.

با بهر ه برد اری از فاز اول تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی منطقه ۹ زمان سفر و ترافیک در غرب تهران کاهش پیدا می‌کند

معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ به منظور کاهش زمان سفر و ترافیک یکی از متراکم‌ترین معابر غرب پایتخت، نسبت به تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی حد فاصل میدان آزادی تا میدان فتح اقدام کرده است.

 فرزاد فرهادیان معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ با اعلام این خبر گفت: با شروع سال تحصیلی جدید و به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان، فاز اول تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی به بهره برداری رسید.

وی افزود: فاز اول این پروژه شاخص شهری در منطقه ۹ به عرض ۴ متر و طول ۷۵۰ متر از میدان آزادی تا تقاطع خیابان هاشمی با استفاده از ۱۰۰۰ تن آسفالت به بهره برداری رسیده است که نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تاکید کرد: فاز دوم تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی از تقاطع خیابان هاشمی تا میدان فتح با متراژ ۴۵۰ متر بزودی شروع می‌شود.

منطقه ۹ با آمادگی کامل به استقبال پاییز می‌رود

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ از آمادگی کامل ادارات فضای سبز، خدمات شهری و مسیل‌ها و قنوات برای مواجهه با تغییرات فصلی و بارش‌ها با توجه به آغاز فصل پاییز خبر داد.

مصطفی دینی با اعلام این خبر گفت: با شروع فصل پاییز و آغاز برگ ریزان پاییزی و بارش‌های فصلی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه آمادگی مناسبی جهت مقابله با بارندگی و شرایط ناپایدار جوی در حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز و مسیل‌ها و قنوات دارد.

دینی با تشریح اقدامات اداره فضای سبز گفت: اداره فضای سبز ضمن ساماندهی باغچه ها، شناسائی و رفع خطر سقوط درختان خشک در معابر منطقه، اقدام به انجام عملیات زراعی شامل هرس درختان، کود دهی و سم پاشی درختان کرده است.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ خبر داد:نظافت غرب تهران در طرح استقبال از مهر

در راستای اجرای طرح استقبال از مهر و با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، اداره خدمات شهری منطقه اقدام به نظافت ویژه پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های اتوبوس BRT و مسیر‌های منتهی به مدارس کرد.

مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: به منظور آماده سازی شهر در ماه مهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در آستانه فصل پاییز، اداره خدمات شهری اقدامات لازم در راستای طرح استقبال را مهر را انجام داده است.

شهردار منطقه ۱۰ به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی حضور یافتند.

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، شهردار منطقه به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد در بزرگراه شهید نواب صفوی حضور یافتند و همگام با سایر شهروندان در این مراسم شرکت کردند.

معرفی و انتخاب مشاور شهردار و مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۰ به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال
مشاور شهردار و مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۰ عضو هیات مدیره باشگاه استقلال شد.

محمد مومنی مشاور شهردار و مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۰ به عنوان عضو جدید هیات مدیره استقلال انتخاب و معرفی شد.

گفتنی است پس از کش و قوس‌های فراوان در کادر مدیریت باشگاه استقلال، وزارت ورزش و جوانان با استعفای احمد مددی مدیرعامل سابق این باشگاه، اعضای جدید هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است علاوه بر محمد مومنی، مهدی افضلی، مجتبی عبداللهی و مصطفی آجورلو به عنوان اعضای هیت مدیره معرفی شدند و آجرلو نیز به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب شد.

راه اندازی طرح سیار واکسیناسیون ویژه جانبازان، معلولین و سالمندان در منطقه ۱۰ پایتخت

دبیر و جانشین شهرار در ستاد بحران منطقه ۱۰ از اجرای طرح سیار واکسیناسیون ویژه جانبازان، معلولین و سالمندان خبر داد.

علی عبدالهیان دبیر و جانشین شهرار در ستاد بحران منطقه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به وجود تعداد کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، سالمندان، جانبازان و معلولین در سطح محدوده با تمهیدات صوررت گرفته و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه طرح سیار واکسیناسیون ویژه معلولین و سالمندان راه اندازی شد؛ و در دستور کار قرار گرفت.

۲۰۰ دانش‌آموز ساکن منطقه ۱۰، مهمان حاج قاسم شدند

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۲۰۰ دانش‌آموز ساکن منطقه ۱۰، مهمان حاج قاسم شدند.

همزمان با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و با مشارکت خیرین و سرای محلات منطقه ۱۰، لوازم التحریر مورد نیاز ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان نیازمند سطح منطقه، به برکت راه‌اندازی پویش مهمان حاج قاسم، تامین و توزیع شد.

برگزاری آیین افتتاحیه کلینیک سرپایی بیمارستان لولاگر در مجموعه ورزشی خوش

آیین افتتاح کلینیک سرپایی بیمارستان لولاگر با حضور مدیران شهرداری منطقه ۱۰ و جمعی از مسئولین سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) و بخش درمان در ناحیه سه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه کلینیک سرپایی بیمارستان لولاگر در راستای مقابله با بیماری ناشی از کرونا، خدمات رسانی بهینه به شهروندان و بیماران کرونایی در مجموعه ورزشی خوش برگزار شد.

این مراسم با حضور رباطی شهردار منطقه، سردار توکلی معاون هماهنگی سپاه محمد رسول الله (ص)، سرهنگ بالیده فرمانده سپاه مقداد و مشاور بخش درمان وزارت بهداشت و ریاست بیمارستان لولاگر برگزار شد.

افتتاح خانه محیط زیست در سرای محله هاشمی

با عنایت به اهمیت ارتقاء سطح دانش، آگاهی و آموزش افراد جامعه و شهروندان در زمینه موضوعات و مسائل محیط زیستی و در راستای ارتقاء وضعیت محیط زیست شهری و دستیابی به توسعه پایدار، و لزوم افتتاح خانه‌های محیط زیست در سرای محلات شهر تهران، خانه محیط زیست در سرای محله هاشمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

ضدعفونی روزانه پارک‌ها و بوستان‌ها در محله‌های مرکزی شهر تهران

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: به منظور پیش گیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در اماکن عمومی، ضدعفونی روزانه پارک‌ها و بوستان‌ها از سوی مجموعه فضای سبز در حال انجام است.

نصراله آبادیان توضیح داد: برای پیش گیری از شیوع دوباره بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان، تمام وسایل بازی کودکان، ست‌های ورزشی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، المان‌ها مانند نیمکت ها، سطل‌های زباله و. موجود در پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه با جدیت در حال ضدعفونی روزانه است.

آبادیان افزود: تمامی المان‌ها و مبلمان پارک‌ها با مواد ضدعفونی کننده از جمله آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم که برای گندزدایی و ضدعفونی کردن کاربرد دارد؛ به صورت محلول با آب و استفاده از سمپاش‌های دستی به صورت یک نوبت در روز در حال انجام است.

اجرای طرح "خانواده یار" در مرکز تهران آغاز شد

شهردار منطقه ۱۱ از ارائه خدمات مشاوره خانواده به شهروندان با عنوان طرح "خانواده یار" خبر داد که از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی از ۲۹ شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نصراله آبادیان با اعلام این خبر گفت: با هدف اعتلای بنیان مقدس خانواده، پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از نهاد خانواده که از مهم‌ترین رسالت‌های معاونت امور اجتماعی وفرهنگی است؛ طرح "خانواده یار" با رویکرد ارائه خدمات مشاوره‌ای همراه با ارتقای مهارت‌های فردی واجتماعی و توانمندسازی خانواده‌ها از ۲۹ شهریورماه اجرا می‌شود.

آبادیان افزود: در این راستا ضمن هماهنگی و جلب مشارکت مشاورین مجرب حوزه‌های روان شناسی و دریافت تاییدیه مشاور منتخب از اداره کل امور بانوان، فضایی مجهز و مطابق با استاندار‌های لازم برای ارائه خدمات مشاوره در نظر گرفته شده است.

زمین ورزشی چندمنظوره در منطقه ۱۱ دایر شد/آکادمی ورزشی رایگان برای بانوان و آقایان

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: همزمان با آغاز ماه مهر، زمین چند منظوره ورزشی و آکادمی رایگان ورزش‌های بسکتبال، والیبال و بدمینتون در ضلع شمال بوستان رازی واقع در خیابان قزوین دایر شد.

نصراله آبادیان در این باره توضیح داد: در راستای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران ماده ۸۰ بند ۸ در خصوص توسعه زیر ساخت‌های ورزشی، از سوی اداره تربیت بدنی معاونت اجتماعی و فرهنگی زمین ورزشی چند منظوره برای استفاده بانوان و آقایان ساکن در محله‌های جنوبی این منطقه تجهیز و راه اندازی شد.

طرح "ورزشی شو" یادواره شهید سلیمانی در منطقه ۱۱ افتتاح شد
آیین افتتاحیه طرح ورزشی شو با عنوان "یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی" در منطقه۱۱ با حضور ورزشکاران دوچرخه سوار و اسکیت بازان برگزار شد.

 محمد جواد رشیدی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام افتتاح طرح ورزشی شو با عنوان یادواره شهید قاسم سلیمانی در محلات مرکزی تهران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در راستای شعار " تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام " طرح ورزشی شو در این منطقه آغاز شد.

شهردار منطقه ۱۲ در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه:نقش ایثارگران، همچون حماسه‌سازان اربعین، روایت‌گری است

شهردار منطقه ۱۲ در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه با یادآوری تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، نقش ایثارگران و بازماندگان ۸ سال دفاع مقدس را روایت‌گری ایثارگری‌ها و شرح رشادت‌های آن دوران دانست.

نشست صمیمی شهردار منطقه با ایثارگران این منطقه به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با حضور علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، معاونان، برخی از مدیران شهری شهرداری منطقه و جمعی از کارکنان ایثارگر در محل سالن اجتماعات سوله مدیریت بحران واقع در ناحیه ۲ این منطقه برگزار شد.

واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین کوثر در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین کوثر در این منطقه خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با سرعت‌گرفتن واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در کشور، این اقدام ضروری در مناطق شهرداری هم صورت گرفت و اکنون پس از انجام دور اول واکسیناسیون کارکنان منطقه و نواحی ۶ گانه، همچنین خانواده‌های آنان، واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین مراکز کارآفرینی کوثر در دستور کار قرار گرفت.

احداث ۳ پاتوق محله جدید در منطقه ۱۳
در راستای محله محوری و توسعه فضا‌های تعامل شهروندان، سه پاتوق محله دیگر به تعداد پاتوق محلات منطقه افزوده می‌شود به مجتبی شکری، شهردار منطقه در خصوص افزایش پاتوق‌های محله محدوده این منطقه در راستای رفاه حال و ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان گفت: این پاتوق‌ها جمعا به مساحت ۲ هزار و ۲۷۰ متر مربع در مسیل منوچهری پائین‌تر از خیابان دماوند، خیابان سی متری نیروی هوایی، ضلع غربی بوستان زرتشت در ناحیه سه منطقه احداث شد.

یک معبر دیگر در منطقه۱۳ به نام شهید مزین شد

با نصب تابلوی شهید خلبان روزبه ناظریان در ناحیه۲منطقه۱۳، یک معبر دیگر این منطقه به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شد.

مجید گودرزی، رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳ مزین شدن خیابان‌ها و معابر را امری مهم و برکتی ناب از برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: نصب پلاک معابر به نام شهدا با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام و ارج نهادن به مقام شامخ آنان انجام می‌شود و در همین راستا طی آیینی تابلوی نام مقدس این شهید والامقام بر سر معبر ۴/۴۲ این منطقه نصب شد.

آمادگی شهرداری منطقه ۱۳ برای بارش‌های پاییزی
به منظور پیشگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی منطقه در بارش‌های پاییزی، نظافت، بازبینی انهار و مسیل‌های منطقه در دستور کار قرار گرفت.

مجتبی شکری، شهردار منطقه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی در آستانه فصل پاییز گفت: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در شش ماهه اول سال جاری اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه روزی و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش انهار را افزایش داده است.

اجرای طرح سلامت یار در منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح سلامت یار با هدف تسریع سرعت واکسیناسیون از سوی اداره سلامت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی در این منطقه خبر داد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه در خصوص طرح سلامت یار گفت: با توجه به افزایش مراکز و ساعت تزریق واکسیناسیون و و جلب مشارکت‌های شهروندان در مقوله سلامت و توسعه همکاری‌های بین شهری، طرح سلامت یار در منطقه ۱۳ اجرایی می‌شود.

طرح ساماندهی و مرمت تابلو‌های ترافیکی منطقه ۱۳

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ از طرح ساماندهی و مرمت بیش از یک هزار و ۱۶۸ تابلو ترافیکی در محدوده شهرداری منطقه همزمان با شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: ترسیم ۲۵ هزار متر طول خط کشی محوری در بزرگراه شهید یاسینی از دیگر اقدامات صورت گرفته است

سید رضا تربت جو، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در جلب رضایتمندی شهروندان و ارتقای ایمنی معابر و بزرگراه‌ها گفت: با توجه به آسیب رسیدن به تابلو‌های شهری بر اثر مواد محترقه و حوادث ناشی از برخورد خودرو‌ها، طرح مرمت و بازسازی تابلو‌های ترافیکی در شش ماهه اول سال جاری اجرایی شد.

اجرای طرح " همگام با ورزش" در منطقه ۱۳
با هدف افزایش نشاط عمومی و اجتماعی در محلات سیزده گانه، طرح "همگام با ورزش" با عنوان یادواره شهید سلیمانی همزمان با پویش همگانی ورزشی شو در بوستان پیروزی اجرایی شد.

مجتبی توسلی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی منطقه گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با توجه به اجرای پویش همگانی آموزش و دعوت از شهروندان تهرانی برای انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی شهروندی، افتتاحیه طرح" همگام با ورزش "با حضور دکتر سلیمانی، معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران، پیشکسوتان و مدال آوران رشته‌های ورزشی از جمله دوچرخه سواری و خانواده معظم شهدای منطقه در بوستان پیروزی منطقه۱۳ برگزار شد

پویش "هم صدا باشیم برای شنیدن" در منطقه۱۳ کلید خورد
به مناسبت گرامیداشت هشتم مهر ماه، روز ناشنوایان، ویژه برنامه‌هایی از سوی اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه پیش بینی و تدارک دیده شده است.

مجتبی توسلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: هشتم مهرماه به گرامیداشت افراد ناشنوا اختصاص داشته و به عنوان روز جهانی ناشنوایان در تقویم به ثبت رسیده است، بدین منظور شهرداری منطقه۱۳، ضمن گرامیداشت این مناسبت خاص اقدام به راه اندازی پویش هم صدا برای شنیدن برای خرید سمعک و درمان کودکان ناشنوا و کم شنوای نیازمند کرده است.

دو جشنواره ویژه هفته ملی سالمندان در منطقه۱۳
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمندان، دو جشنواره با عناوین " یک عمر تجربه "، "خاطرات شیرین من " همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی _ اجتماعی در منطقه۱۳ برگزار می‌شود.

مجتبی توسلی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های روز جهانی سالمندان به مدت یک هفته در محلات این منطقه گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"، اداره سلامت منطقه۱۳ اقدام به برگزاری دو جشنواره در بستر فضای مجازی کرده است.

او در خصوص جشنواره یک عمر تجربه افزود: سالمندان عزیز جهت ثبت تجربه‌های ازخود یک عکس مشترک با مختصری از زندگی مشترک خود از طریق پل‌های ارتبای مندرج در پوستر ارسال و در این جشنواره شرکت می‌کنند که بررسی آثار ارسالی به نفرات برتر جوایزی ارسال می‌شود.

آغاز به کار طرح خانواده یار در منطقه ۱۳
با هدف تحکیم و تقویت بنیان خانواده و تسهیل دسترسی به نظام خدمات مشاوره‌ای، طرح خانواده یار در منطقه ۱۳ آغاز به کار کرد.

مجتبی توسلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به رویکرد شهردار تهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از نهاد خانواده گفت: با توجه به افزایش مشکلات زندگی در دنیای امروز و بروز معضلات و چالش‌های روحی و روانی گوناگون خانوادگی، حساسیت و دقت نظر مردم برای برطرف ساختن معضلات بیش از پیش اهمیت یافته است، از این رو، طرح خانواده یار در دو قالب مشاوره خانواده و کودک و نوجوان ویژه بانوان ساکن محلات سیزده گانه، زنان سرپرست خانوار و بانوان شاغل در شهرداری منطقه دو روز در هفته روز‌های یکشنبه و دوشنبه از سوی اداره بانوان در منطقه۱۳ اجرایی می‌شود.

احداث حوضچه‌های جدید رسوبگیر منطقه ۱۴ در دستور کار قرار گرفت/ ساخت حوضچه رسوب گیر بزرگراه امام علی (ع) کلید خورد

شهردار منطقه ۱۴ از احداث حوضچه‌های جدید رسوبگیر به منظور جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی معابر در آستانه فصل پاییز خبر داد.

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب از فعالیت‌های مداوم شهرداری منطقه است که با توجه به نزدیک شدن به فصول بارشی سال، به صورت جدی‌تر انجام می‌شود، گفت: در همین راستا علاوه بر لایروبی، پاکسازی نهر‌ها و کانال‌ها نسبت به احداث حوضچه‌های رسوبگیر در انهار منطقه نیز اقدام شده است.

اجرای طرح سلامت یار ویژه سالمندان ساکن جنوبشرق تهران

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای طرح سلامت یار ویژه سالمندان ساکن جنوبشرق تهران به منظور اطمینان از انجام واکسیناسیون و احصا و رفع نیاز‌های بهداشتی، معیشتی و سلامت روان آن‌ها همزمان با هفته ملی سالمندان خبر داد.

وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر گفت: در این طرح پس از شناسایی سالمندان سطح منطقه با تماس تلفنی وضعیت تزریق واکسن و نیاز‌های آن‌ها بررسی می‌شود که در صورت عدم تزریق تیم سیار واکسیناسیون به محل سکونت سالمندانی که امکان حضور ندارند ارسال می‌شود. همچنین تیمی به منظور تشویق سالمندانی که علاقه به واکسیناسیون نداشته به سالمندان مشاوره می‌دهند.

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در جنوب شرق تهران
شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی همزمان با فرارسیدن ۲۸ صفر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محلات منطقه ۱۵ خبر داد.

وحیدرضا انارکی محمدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: برنامه‌های متنوع سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه و برنامه‌های مناسبتی در این ایام در سرا‌های محله و مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برپا می‌شود.

او در ادامه به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و افزود: برگزاری مراسم دمام زنی، پرده خوانی و چاووشی خوانی در اماکن پر تردد سطح نواحی، مداحی و سخنرانی با سیستم صوت یک ساعت قبل از نماز مغرب تا اذان مغرب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با عنوان «کوچه‌های حسینی»، انتشار محتوای تولیدی، تهیه پادکست‌های موضوعی ویژه دهه پایانی ماه صفر، برگزاری مسابقه مجازی دلنوشته با عنوان «دلتنگ حرم» و برگزاری آیین‌های سوگواری در منازل با شعار «هرخانه یک حسینه» از جمله این برنامه هاست.

اجرای طرح همگام با ورزش در منطقه ۱۵

طرح «همگام با ورزش» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی و با شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام در منطقه ۱۵ آغاز به کار کرد.

اکبر مختاری معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح به همت اداره تربیت بدنی منطقه و سازمان ورزش شهرداری تهران به مدت ۴ روز با هدف ایجاد روحیه فعالیت گروهی و ارتقای روحیه ورزشی و نشاط شهروندان به اجرا درمی آید.

آتش نشانان تجلی ایمان، ایثار، شجاعت و عشق هستند
شهردار منطقه ۱۵ به مناسبت فرارسیدن روز آتش نشان و ایمنی از ایستگاه هاشم آباد و کیانشهر بازدید و با اهدای شاخه گل این روز را به کادر اداری و عملیاتی آتش نشانان تبریک گفت.

وحید رضا انارکی محمدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران زحمتکش و بی ادعای آتش نشانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و آتش نشان گفت: شغل آتش نشانی با ایمان، ایثار، شجاعت، عشق و علاقه همراه است.

آغاز کشف استعداد‌های ورزشی در مراکز پرتو منطقه ۱۵
طرح استعدادیابی ورزشی ویژه دانش آموزان مراکز پرتو همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری گروه خیرین به اجرا درآمد.

وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: استعدادیابی از اقشار محروم را از سال گذشته در این منطقه آغاز کردیم و در نخستین دوره مسابقات استانی، تیم منطقه ۱۵ موفق به کسب رتبه نخست شد و با همین انگیزه و رویکرد بود که امسال نیز این برنامه را به طور جدی از ابتدای سال تحصیلی به اجرا درآوردیم.

او ادامه داد: امسال نیز با حضور آیت الله پروایی عضو مجمع خبرگان رهبری زنگ مهر را در مراکز پرتو آغاز کردیم که این کار مورد توجه ایشان قرار گرفت و از شهرداری منطقه برای فراهم کردن این مجموعه قدردانی کرد و از کودکان خواست تا حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به خواسته‌های خود انجام دهند.

استقبال بی نظیر شهروندان تهرانی از جشنواره تفریحی و ورزشی منطقه ۱۵

شهروندان تهرانی همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در بوستان آزادگان ضمن بهره مندی از نمایشگاه دفاع مقدس در جشنواره‌های تفریحی و ورزشی جنبی آن شرکت کردند.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه درباره این برنامه گفت: این جشنواره ورزشی به همت اداره تربیت بدنی منطقه و مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در کنار نمایشگاه و رزم نمایش بازسازی عملیات کربلای ۳ در محوطه باز بوستان آزادگان برپا شده و مورد استقبال خوب جوانان و نوجوانان منطقه قرار گرفته است.

دو شیفت شدن مرکز واکسیناسیون بوستان آزادگان و فرهنگسرای خاوران منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: مراکز واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در بوستان آزادگان و همچنین فرهنگسرای خاوران از ۲۱ شهریور به صورت دو شیفت فعالیت می‌کند.

وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر افزود: مرکز واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی بوستان آزادگان و فرهنگسرای خاوران به منظور رفاه حال و تسهیل خدمات دهی به شهروندان و همچنین الزام به اجرای فوریتی دو ماهه، دوشیفیت شد.

به گفته او: در این راستا این مراکز در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰ به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

بازدید شهردار و شورایاران منطقه ۱۵ از ایستگاه متروی شهید رضایی

شهردار منطقه ۱۵ به همراه دبیران شورایاری محلات از مراحل آماده سازی ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو بازدید کردند.

وحیدرضا انارکی محمدی در جلسه پایانی این بازدید، ضمن قدردانی از توجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت مترو در راه اندازی ایستگاه‌های متروی جنوب شهر گفت: ایستگاه شهید رضایی در محدوده خیابان ۱۷ شهریور جنوبی با زیربنای حدود ده هزار متر مربع در عمق حدود ۲۰ متر از سطح زمین ساخته شده است.

به گفته او؛ یکی از ورودی‌های این ایستگاه شامل ورودی شرقی جنب کارخانه یخ سازی در کوچه رفیعیان به زودی افتتاح می‌شود. ورودی دیگری نیز در غرب خیابان، جنب کوچه بابایی در نظر گرفته شده است که تا پایان سال عملیات احداث آن طول خواهد کشید.

ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ناحیه ۴ منطقه ۱۵
شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۵ از اجرای چند پروژه توسعه محلی به منظور ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان در محلات مشیریه و رضویه خبر داد.

سعید دادگستر با اعلام این خبر گفت: در پروژه‌های توسعه محله‌ای بر رفع کم و کاستی‌های محله توجه شده تا ضمن جلب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری‌ها و تقویت حس تعلق خاطر به محله، کیفیت زندگی ارتقاء داده شود.

اجرای تمهیدات ترافیکی در طرح استقبال از مهر منطقه ۱۵

جلسه هماهنگی طرح استقبال از مهر به منظور اجرای تمهیدات ترافیکی با حضور شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در این جلسه از آغاز به کار طرح‌های ویژه استقبال از مهر ۱۴۰۰ همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی در راستای کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی شهروندان خبر داد.

او در این جلسه به تشریح اقدامات ترافیکی در طرح استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان، ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه‌های اتوبوس تندرو (BRT)، شناسایی و رفع نواقص و مشکلات ترافیکی سطح معابر، بهسازی مسیر و ایستگاه‌های خطوط حمل و نقل عمومی و ساماندهی و بهسازی پایانه‌های اتوبوس و تاکسی با هدف بهبود دسترسی، شستشوی ایستگاه‌ها و نصب تابلو، صندلی و تجهیزات روشنایی از جمله این اقدامات بوده است.

جلسه قرارگاه فرهنگی شهید شاطری شهرداری منطقه ۱۶ برگزار شد

جلسه قرارگاه فرهنگی شهید شاطری شهرداری منطقه ۱۶، با حضور پیمان پورنصر شهردار منطقه، سرهنگ اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی، معاونین و جمعی از مدیران در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

پیمان پورنصر شهردار منطقه با اشاره به مهمترین موضوعات جلسه از جمله گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی اظهار داشت: باید با انجام کار‌های جهادی برای فرهنگ سازی و تبلیغات گام برداریم و از ظرفیت‌های محلات برای آرامش شهروندان بهره‌مند شویم.

مراسم یادبود "علی سلیمانی" هنرمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در موزه محلات منطقه ۱۶

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ در این مراسم با اشاره به سخنان شهردار تهران مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برای حل مشکلات مردم اظهار داشت: منطقه ۱۶، منطقه‌ای است که از بزرگترین ظرفیت نخبگان بهره‌مند است و مدیریت شهری منطقه از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف محلات نه گانه استفاده می‌کند.

رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۱۷ از اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضرشهری در میادین میوه و تره بار منطقه١٧ خبرداد، گفت: این طرح به شکل مداوم در سطح محلات این منطقه جنوبی پایتخت به اجرا در آمده است.

معصومه غلامعلی رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۱۷ در این باره گفت: در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی و مقابله با جانوران مضر شهری (موش) و همچنین رفاه حال شهروندان منطقه، طرح ویژه‌ای با اجرای عملیات طعمه گذاری در کلیه میادین میوه و تره بار آغاز شد.

وی ادامه داد: طی این اقدام ۸۵ مورد طعمه گذاری و ۲۴ مورد انسداد کلونی صورت گرفته و طی بازدید‌های روزانه از این نقاط تاکنون ۹ مورد لاشه نیز جمع آوری شده است.

کارگاه آنلاین حفاظت از لایه‌ی اوزون

به همت اداره محیط زیست شهرداری منطقه۱۷ کارگاه آنلاین حفاظت از لایه‌ی اوزون در روز نام‌گذاری آن برگزار شد.

در این کارگاه آنلاین، شهروندان با تعریف، ماهیت، فایده وهمچنین عواقب صدمه به لایه‌ی اوزون آشنا شده ونیز تعدادی آلاینده‌ی طبیعی وانسانی هوا معرفی شد.

آموزش در خصوصیات گاز CFC وتأثیر مخرب آن بر جو، کاهش مصرف انواع اسپری، استفاده از لامپ کم مصرف، به‌جای لامپ رشته‌ای ومهتابی؛ توجه به برچسب انرژی موقع خرید لوازم برقی؛ معاینه فنی به موقع خودرو؛ جایگزینی موتور انژکتوری به‌جای کاربراتوری؛ حتی آبکشی لباس با آب ولرم و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا پیاده روی برای مسیر‌های دور و نزدیک؛ از جمله راهکار‌های مطرح شده در کارگاه برای کاهش صدمه به لایه‌ی حیاتی اوزون بود.

سرعت خدمات رسانی در اجرای طرح نگهداشت شهر

شهردار منطقه ۱۷ از جدیدیت و بهبود طرح نگهداشت شهر و اجرای خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی در نواحی سه‌گانه منطقه ۱۷ خبرداد.

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ در این خصوص گفت: بعد بررسی و پایش‌های میدانی و باتوجه به سرانه جمعیتی منطقه۱۷ علاوه بر تخصیص ۴۰ دستگاه مخزن، ۱۱۰۰ گالوانیزه به نواحی، بهسازی، شست‌وشو، کف تراشی، تعمیر، رنگ آمیزی مخازن و زیر مخزنی‌ها در سطح محلات ۱۴گانه در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه۱۷ قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۸ از قهرمان دارنده مدال طلای پارالمپیک امسال قدردانی کرد

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ با حضور در منزل داوود علیپوریان کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو از وی تقدیر و تجلیل کرد.

پس از بازگشت تیم اعزامی کشورمان از مسابقات پارالمپیک توکیو، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، فریبا فتحی معاون امور اجتماعی و فرهنگی و سید محمد جواد بهشتی شهردار ناحیه ۱ با همراهی دیگر مدیران شهری منطقه با حضور در منزل داوود علیپوریان کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو از وی تقدیر کردند.

پیکر شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» در خاک آرام گرفت
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم تشییع پیکر پاک پاسدار مدافع حرم شهید مرتضی کریمی در منطقه ۱۸ با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

این مراسم تشییع با حضور شماری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، طلاب و خانواده این شهید والامقام و همچنین شهردار منطقه ۱۸ و جمعی از مدیران شهری، از فضای باز موزه شهدای منطقه ۱۸ واقع در شهرک ولیعصر (عج) آغاز و تا ساختمان اصلی شهرداری منطقه ادامه یافت.

بازدید معاون امور مناطق شهرداری از برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۸ در باغ راه حضرت زهرا (س)

حسین نظری معاون امور مناطق شهرداری با همراهی سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ ضمن بازدید از برنامه‌های فرهنگی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به تماشای اجرای تعزیه خوانی دهه آخر ماه صفر در موکب بزرگ شهردای منطقه ۱۸ نشست.

نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهر تهران با حضور در محل باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن بازدید از کاربری پروژه‌های مدیریت شهری منطقه هجده از غرفه‌های گلماند و شیوه نگهداشت شهر و ارائه خدمات به مردم بازدید کرد. شایان ذکر است گفتگوی رودررو و بدون واسطه با مردم منطقه هجده تهران و آشنایی بیشتر با دغدغه‌های شهروندان بخش قابل توجهی از زمان حضور معاون شهردار تهران در غرفه‌های فرهنگی و مراسم معنوی را به خود اختصاص داد که با استقبال مردم روبرو شده بود.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت واکسیناسیون کرونا در منطقه ۱۸

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران در بازدید دوره‌ای از مراکز واکسیناسیون مستقر در منطقه ۱۸ گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر لزوم حضور مدیریت شهری در تقویت زیرساخت‌های مراکز واکسیناسیون و تجهیز سوله‌های مدیریت بحران برای انجام این مهم، با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران تصمیم بر آن شد که دو سوله دیگر سریعا تجهیز و برای انجام امور درمانی و واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت غرب تهران و اورژانس قرار گیرد.

تقدیر شهردار منطقه ۱۹ از خدمات ایثارگرانه آتش نشانان
شهردار منطقه ۱۹ همزمان با روز آتش نشانی با کارکنان ایستگاه ۲۲ آتش نشانی (شهید حاجی پور) دیدار و از خدمات بی شائبه آنان قدردانی کرد.

علی توکلی با حضور در جمع آتش نشانان ایستگاه ۲۲ آتش نشانی ضمن تبریک روز آتش نشان، شجاعت و فداکاری آنان را در نجات جان انسان‌ها تحسین کرد.

او با تقدیر از خدمات ایثارگرانه مدافعان ایمنی، آتش نشانی را شغلی پرخطر و ویژه دانست که نیاز به روحیه ایثارگری و شجاعت دارد.

اجرای طرح واکسیناسیون سیار ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و سالمندان ناتوان منطقه ۱۹

طرح واکسیناسیون سیار ویژه خانواده معظم شهدا و جانبازان منطقه ۱۹ همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا شد و این طرح برای سالمندان ناتوان منطقه نیز همزمان با هفته سالمند اجرا می‌شود.

علی توکلی شهردار منطقه در تشریح ویژه برنامه‌های هفته سالمند که در قالب «طرح سلامتیار» از امروز ۷ مهرتا ۱۳ ماه جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: در همین راستا فعالیت واکسیناسیون سیار سالمندان ناتوان به منظور شناسایی افرادی که به هر دلیلی از قبیل ترس از تزریق یا عدم امکان حضور در مراکز موفق به واکسیناسیون نشده اند، در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

اجرای راهکار‌های مدیریت مصرف انرژی در منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ از اعمال سیاست‌ها و راهکار‌های اجرایی مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری این منطقه خبر داد.
علی توکلی با اشاره به ضرورت تحقق برنامه ۵ ساله سوم توسعه در منطقه گفت: در راستای تحقق ماده ۵۵ این برنامه مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی مصرف منابع انرژی در ساختمان ها، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، راهکار‌های مؤثری تعیین شده که در ساختمان‌های شهرداری این منطقه در حال اجرا است.

اجرای راهکار‌های مدیریت مصرف انرژی در منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ از اعمال سیاست‌ها و راهکار‌های اجرایی مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری این منطقه خبر داد.
علی توکلی با اشاره به ضرورت تحقق برنامه ۵ ساله سوم توسعه در منطقه گفت: در راستای تحقق ماده ۵۵ این برنامه مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی مصرف منابع انرژی در ساختمان ها، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، راهکار‌های مؤثری تعیین شده که در ساختمان‌های شهرداری این منطقه در حال اجرا است.

آغاز عملیات بهسازی پایانه اتوبوسرانی بهشت در منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ از آغاز عملیات بهسازی پایانه بهشت با هدف ایمن سازی و سهولت تردد اتوبوس‌ها خبر داد.

علی توکلی در تکمیل این خبر گفت: با توجه به نشست آسفالت و در نتیجه موج دار شدن معابر ایستگاه ها، بهسازی این پایانه در قالب خاکبرداری، زیر سازی، اجرای آسفالت و جدول آغاز شده است.

او آب ماندگی ناشی از نفوذ آب فضای سبز و آبنمای میدان بهشت به لایه‌های زیرین را علت مهم نشست آسفالت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برای رفع این مشکل فعالیت خاکبرداری در محدوده‌ای به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و تا عمق ۱/۲ متر و نیز عملیات لجن برداری برای رسیدن به بستر مطلوب در حال اجرا است.

فداکاری علی لندی نمونه‌ای از بیداری روح ایثارگری در جامعه است

آیین بازگشایی مدارس صبح روز شنبه ۳ مهر با حضور شهردار منطقه ۱۹، مدیر آموزش و پرورش منطقه، فرمانده فاتب دهم تهران بزرگ، رئیس پلیس راهور منطقه، رئیس بنیاد شهید مناطق ۱۶ و ۱۹، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و رابط شورایاری منطقه در مدرسه شهید شهریاری برگزار شد.

افتتاح دومین سایت خودرویی واکسیناسیون در منطقه ۱۹

دومین سایت واکسیناسیون خودرویی منطقه ۱۹ در مرکز خرید و فروش خودرو پونه واقع در بزرگراه آیت اله سعیدی با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان ارشد شهرداری تهران افتتاح شد.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی توکلی شهردار منطقه ۱۹، سید علی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آیت الله موسوی هشترودی از علمای برجسته منطقه، اعضای هیئت رئیسه شورایاری و جمعی از مدیران شهرداری و معاونین منطقه حضور یافتند و از خدمات و بخش‌های مختلف این سایت، در نخستین روز آغاز فعالیت آن بازدید کردند.

رونق اقتصادی و تحقق درآمدی با اجرای توافق نامه املاک موسوم به نادری

شهردار منطقه ۱۹ از تعیین تکلیف توافق نامه فی مابین شهرداری با مالکین املاک نادری پس از ۱۱ سال و تأثیرات مثبت آن در درآمد زایی و رونق منطقه خبر داد.

علی توکلی شهردار منطقه در تشریح جزئیات این پرونده گفت: بخشی از املاک موسوم به نادری واقع در محدوده محله دولتخواه در اجرای طرح بلوار ۳۵ متری شهید ورامینی قرار داشت که طی توافق صورت گرفته درسال ۸۹ مقرر شد مساحت ۱۴ هزار و ۷۱۵ متر مربع خارج از طرح محل اجرای بلوار و براساس طرح تفصیلی جدید به شهرداری تهران مورد تهاتر قرار گرفته و در ازای آن نیز کد نوسازی به مالکین تعلق گیرد. برهمین اساس نیز با اعمال ماده ۱۰۱، مساحت مورد تهاتر از ملک مورد نظر به ۱۳۰ قطعه تفکیک و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری این منطقه و جلسات متعدد با نمایندگان طرف قرارداد، در نهایت پس از گذشت یازده سال در شهریور ماه سال جاری ۱۶ قطعه با کاربری تجاری اداری به شهرداری تهران منتقل شد.

برپایی بزرگترین موزه زنده و نمایش میدانی دفاع مقدس در بوستان ولایت

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با همراهی امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ با حضور در بوستان بزرگ ولایت از محل برپایی بزرگترین موزه زنده و نمایش میدانی دفاع مقدس بازدید کردند.

طی این بازدید مسئولان حاضر به محل آماده سازی این موزه زنده که در دو بخش نمایشگاهی و رزم نمایش «معبر» تدارک دیده شده است، رفته و ضمن انجام هماهنگی‌های لازم فی مابین، در جریان اقدامات اجرایی، اهداف و بخش‌های مختلف این برنامه قرار گرفتند.

در این بازدید پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت این رزم نمایش در زنده نگه داشتن یاد و خاطرات ۸ سال دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های این دوران بویژه به نسل جدید، ایثار و شهادت را از ارکان اصلی حفظ نظام اسلامی دانست و بر ترویج و تحکیم این فرهنگ به عنوان وظیفه‌ای همگانی تأکید کرد.

توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز به سیاست‌های شهرداری تهران در دوره جدید اشاره و جلب رضایت و نظر شهروندان را از اصلی‌ترین راهبرد‌های مد نظر شهردار تهران اعلام کرد.

اجرای ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در منطقه ۲۰

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف قدردانی از رشادت‌های رزمندگان اسلام و خدمت رسانی به شهروندان در منطقه ۲۰ برگزار می‌شود.

فرهاد افشار شهردار منطقه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس که با حضور معاونان اجرائی، مدیران ارشد و شهرداران نواحی برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که ما باید سهم بالای ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان را برای حفظ این آب و خاک و نظام اسلامی با افتخار به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

گلزار شهدای وردآورد میزبان برپایی یادواره شهداء شد

به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم؛ یادواره شهدای منطقه۲۱ در محل گلزار شهدای وردآورد با حضور مسئولین شهری، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

یادواره شهدای والامقام این منطقه با حضور رجب زاده شهردار منطقه۲۱، فرخ شاهی نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار، معاونین و مدیران ارشد شهری منطقه و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ساکن در محدوده ورودی غربی پایتخت برپا شد.

تجلیل از آتش نشانان ایستگاه شماره ۴۴ توسط شهردار منطقه ۲۱

رضا رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی با حضور در ایستگاه شماره ۴۴ از زحمات شبانه روزی ریاست، کادر اجرایی و آتش نشانان این ایستگاه تجلیل کرد.

صبح امروز هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ رضا رجب زاده شهردار منطقه با همراهی معاونین خدمات شهری و برنامه ریزی و شهردار ناحیه سه ضمن حضور در ایستگاه شماره ۴۴ آتش نشانی از زحمات مدیران و کارکنان این ایستگاه تجلیل به عمل آورد.

گلزار شهدای وردآورد میزبان برپایی یادواره شهداء شد

به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم؛ یادواره شهدای منطقه۲۱ در محل گلزار شهدای وردآورد با حضور مسئولین شهری، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

یادواره شهدای والامقام این منطقه با حضور رجب زاده شهردار منطقه۲۱، فرخ شاهی نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار، معاونین و مدیران ارشد شهری منطقه و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ساکن در محدوده ورودی غربی پایتخت برپا شد.

بازدید شهردار منطقه۲۱ از مرکز واکسیناسیون شهرک استقلال

رجب زاده شهردارمنطقه۲۱ امروز با همراهی ائمه جماعات، مسئولین نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی غرب تهران پس از پایان مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مرکز واکسیناسیون سوله مدیریت بحران شهرک استقلال حضور یافت.

رضا رجب زاده شهردار این منطقه در ابتدای این بازدید ضمن عرض خداقوت به کادر اجرایی و درمانی مرکز واکسیناسیون شهرک استقلال گفت: تلاش‌های شبانه روزی، بی دریغ و خالصانه کادر درمان، پزشکان و پرستاران پس از شیوع پاندمی کرونا بر کسی پوشیده نیست، هم اکنون نیز عزیزانی، چون شما در سنگر واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری ویروسی مشغول خدمت به شهروندان هستند.

آئین افتتاح دبیرستان دخترانه شمس فرد در منطقه۲۱
امروز و همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱، آئین افتتاح دبیرستان دخترانه شمس فرد با مشارکت زوج خیر و با حضور رضا رجب زاده شهردار و معاونین منطقه۲۱ و مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

زوج خیر نیک اندیش؛ محمدحسن شمس فرد و بانو فاطمه عرب از خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت دبیرستان دخترانه شمس فرد در منطقه۲۱ اقدام کردند.

رجب زاده شهردار منطقه۲۱ ضمن تشکر از این زوج خیر گفت:حضور خیرین دلگرمی بزرگی برای شهروندان است و بنده از صمیم قلبم از خداوند متعال توفیقات روز افزون برای این زوج نیک اندیش خواستارم، بی تردید توسعه کشور در همه ابعاد از مدرسه آغاز میشود و با یک نظام آموزشی صحیح و کارامد جامعه در ابعاد مختلف در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

چهار مرکز واکسیناسیون در منطقه ۲۱ راه اندازی شد
رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ از راه‌اندازی چهار مرکز واکسیناسیون طبق دستور زاکانی شهردار تهران در این منطقه خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان منطقه و تسریع در امر واکسیناسیون عمومی توانستیم با همکاری عوامل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نواحی سه گانه در کمتر از ده روز ۴ مرکز واکسیناسیون در سطح منطقه راه اندازی کنیم که یکی از این مراکز به صورت خودرویی می‌باشد.

رجب زاده در خصوص واکسیناسیون خودرو اظهار کرد: مرکز واکسیناسیون خودرویی در سوله بحران ناحیه ۳ از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ به آدرس بزرگراه شهید لشگری، کیلومتر ۱۸، بعد از بلوار داروپخش، جنب پل هوایی، داخل کوچه شهرداری ناحیه ۳ آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

ملاقات با شهروندان، جلسه شورای معاونین و تقدیر از ایثارگران


حبیب کاشانی عضو شورای ششم شهر تهران با حضور در منطقه۲۱ به درخواست‌های شهروندان ساکن در این بخش از پایتخت رسیدگی کرد؛ همچنین در جلسه شورای معاونین و مدیران حضور یافت و از ایثارگران شاغل به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

جلسه ملاقات مردمی این هفته با حضور دکتر حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا رجب زاده شهردار و مدیران ارشد شهری با "رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی" همزمان با آخرین روز شهریور ماه برگزار شد.

آغاز به کار مرکز واکسیناسیون خودرویی غرب پایتخت در منطقه ۲۱

مرکز واکسیناسیون خودرویی در سوله بحران ناحیه سه منطقه ۲۱ آغاز به کار کرد.

رمضانی شهردار ناحیه سه منطقه، از تجهیز و آماده سازی سوله بحران این ناحیه و آغاز به کار مرکز واکسیناسیون خودرویی غرب پایتخت خبر داد.

وی گفت: با تاکید و پیگیری‌های شهردار منطقه و با همکاری عوامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با نصب سایبان‌های موقت و سایر تجهیزات مورد نیاز در سوله بحران، محل استقرار واکسیناسیون خودروی تجهیز و آماده خدمت رسانی به شهروندان شد.

شهردار منطقه۲۲ در جلسه هماهنگی سرای محلات دوازده گانه منطقه، خبر داد.

شهردار منطقه۲۲ با مدیران محلات۱۲ گانه منطقه دیدار کرد و در راستای حل مشکلات آن‌ها از اجرای طرح جهادی در سرای محلات خبر داد.

مرتضی رحمان زاده در نشستی صمیمی با مدیران محلات دوازده گانه منطقه که با حضور مدیران شهری و اصغر قدیمی دبیر شورایاری‌های منطقه ۲۲ برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت سرای محلات در اجرای فرآیند برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان گفت: همکاری مدیران محلات با شورایاری‌ها می‌تواند عملکرد سرای محلات را با کیفیت‌تر کند، شورایاران شناخت بهتری از محله خود دارند و می‌توانند معضلات و مشکلات مردم را و همچنین پیشنهادات خود را به اطلاع مسئولین شهری برسانند. شورایاری‌ها نمایندگان مردم هستند و حرمت آن‌ها باید نگهداشته شود.

طرح جهادی نگهداشت شهر در شهرک شریف منطقه ۲۲

طرح جهادی نگهداشت شهر صبح امروز پنج شنبه ۱ مهرماه در شهرک شریف محدوده ناحیه ۳ منطقه ۲۲ اجرا شد.

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه با حضور و نظارت مستقیم بر اجرای این طرح، ضمن تاکید بر اینکه اجرای هدفمند و با کیفیت این طرح از دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه است گفت: باید صادقانه و دلسوزانه برای شهروندان کار کنیم تا رضایتمندی تمامی شهروندان در سطح منطقه افزایش یابد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار