سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های تغذیه ای در دوران کرونا

نقش اصلی در مقابله با ویروس کرونا را ایمنی بدن هر فرد تعیین می کند و مواد غذایی به عنوان نیروی پشتیبان عمل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رشید توکلی متخصص تغذیه گفت: یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به کرونا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آن‌ها است، داشتن تغذیه مناسب باعث می‌شود که سیستم ایمنی افراد مبتلا به کرونا تقویت شده و روند بهبود آن‌ها سریع‌تر شود.

وی ادامه داد: مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات را فراوان بنوشیم تا کمک کند ترشحات مجاری گوارشی رقیق‌تر شده و تخلیه شود و التهاب ناشی از آن کاهش یابد.

 متخصص تغذیه افزود: به منظور تأمین پروتئین‌ها جهت تقویت عضلات تنفسی روزانه حداقل دو بار از منابع غذایی حاوی پروتئین ( انواع گوشت ها، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات) استفاده نمایید.

توکلی ادامه داد: سعی کنید نسبت به قبل بیشتر، میوه جات و سبزیجات مصرف کنید. از میوه های حاوی آنتی اکسیدان فصل (انار و پرتقال های توسرخ،هندوانه، هلو، انبه، موز، لیموشیرین و گریپ فروت و ...) استفاده کنید.

وی افزود: بهتر است اکثر وعده های غذایی به صورت سوپ یا آبکی باشد تا دستگاه گوارش هضم راحت تری داشته باشد. از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

این دکتر تغذیه ادامه داد: مصرف پیاز خام، فلفل دلمه‌ای به دلیل داشتن ویتامین c همراه با غذا نیز در دوران بیماری کرونا توصیه می شود. هویج و کدو حلوایی نیز روزانه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ترشیجات و شوریجات و ادویه های تند نباید مصرف کنیم، اضافه کرد: غذاهای سرخ شده و پر چرب مانند سیب زمینی سرخ شده، کتلت، روغن حیوانی و دنبه نخوریم.

توکلی با بیان اینکه نباید در دوران ابتلا به بیماری کرونا قهوه، نسکافه، چای غلیظ، آبمیوه های صنعتی و نوشابه‌های گازدار استفاده کنیم، افزود: غذاهای آماده، نیمه پخته ، فرآوری شده و خام مانند انواع گوشت خام و نیمه پخته و تخم مرغ را خام مصرف نکنیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بیماری کرونا ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.