سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی: سیاست هماهنگی را با آمریکا در قبال کره شمالی دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که سئول و واشنگتن سیاست کاملاً هماهنگی را در قبال کره شمالی دنبال می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که سئول و واشنگتن در قبال کره شمالی سیاست هماهنگی را دنبال می‌کنند. او در ادامه گمانه زنی‌ها مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را رد کرد.

چوی یونگ سام، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد که کره جنوبی و آمریکا به دنبال یک سیاست کاملاً هماهنگ در قبال کره شمالی هستند و از زمان بررسی سیاست دولت بایدن این دو کشور ارتباط نزدیکی با یکدیگر برای برخورد با کره شمالی داشته اند.

چوی همچنین از اظهارات چونگ ایو یونگ، وزیر امور خارجه این کشور در ارتباط با برداشتن تحریم‌های کره شمالی دفاع کرد و گفت که این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد که در صورت بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی این اظهارات را پس از سخنان وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر فرا رسیدن زمان کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی اعلام کرد.

چونگ این اظهارات را در جلسه پارلمان جمعه هفته گذشته بیان کرده بود زیرا سئول به دنبال ایجاد انگیزه برای از سرگیری گفتگو‌ها با پیونگ یانگ است.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی همچنین اظهار کرد که کره شمالی باید اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کرده و به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.