سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات شهری و روستایی به شرط داشتن کارت واکسیناسیون

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اهمیت تزریق واکسن کرونا، ارائه خدمات شهری و روستایی به شهروندان را وابسته به داشتن کارت واکسیناسیون دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمد حیدری، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مبارزه با ویروس کرونا درفرمانداری این شهرستان گفت: امروز اولویت اصلی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسیناسیون عمومی و فراگیر است و بر اساس آن از این پس ارائه ی خدمات شهری و روستایی و همچین حضور افراد در ادارات و محل کسب و کار خود وابسته به داشتن کارت واکسیناسیون است.

او با بیان اینکه ارائه کارت واکسیناسیون در ادارات دولتی، شرکت های بزرگ و بخش خصوصی در هنگام خدمات رسانی به جامعه هدف الزامی است ، افزود: حتی کارخانه جات در شهرک صنعتی، شرکت های تاسیسات دریایی،فولاد و  نیشکر نیز که نیروهای چندهزار نفره دارند ملزم به ارائه لیست افراد واکسینه شده هستند.

حیدری تعداد روستایی‌های خرمشهر را حدود ۳۵ هزار نفر خواند و از بخشدار خواست تا با همکاری و کمک نیرو‌های بسیج دهیاران منزل به منزل اطمینان حاصل کنند که همه روستاییان واکسن خود را دریافت کرده باشند و ارائه خدماتی مانند سهمیه یارانه سوخت مرزنشینی و خدمات آرد و کود مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون باشد.

حیدری افزود: در حوزه شهری بیش از چهار تا پنج هزار نفر کسبه وجود دارد که برای  تمدید و صدور پروانه کسب  و کار کارت واکسیناسیون این افراد و اعضای خانواده آن ها باید ارائه شود.

او گفت: حیدری ادامه داد: اداره تامین اجتماعی و بیمه بدون ارائه کارت واکسیناسیون بیمه‌ها را نپذیرد و در حوزه شهرداری و آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید تحت پوشش خود را واکیسناسیون کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص جمع آوری زباله‌های در سطح شهر و تجمع کارگران شهرداری برگزاری نشست‌هایی برای برای بررسی مشکلات را چاره کار خواند و خواستار ساماندهی و لزوم رعایت نکات بهداشتی در دستفروشی و ماهی فروشی بازار روز خرمشهر شد که حداقل شرایط بهداشتی را داراست.

وضعیت آب خرمشهر چراغ سبزی برای ابتلا به التور

مهرداد پاریان زیتونی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به بی کیفیتی آب آشامیدنی خرمشهر گفت: شوری آب و شکستگی لوله‌های آب شهری سبب کاهش کلر و آلودگی در شبکه آبرسانی شده است و با توجه به آغاز پیک دوم بیماری التور که کلر نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به آن را دارد باید میزان کلر کنترل و اقدامات برای کاهش شوری آب انجام شود.

او در حال حاضر سلامت آب خرمشهر را ۹۳ درصد خواند و خواستار اقدامات مسئولین برای افزایش کیفیت آن به صورت ۱۰۰ درصدی شد.

پاریان زیتونی افزود: در موج اول کرونا به صورت میانگین حدود ۲۴ نفر، در پیک دوم ۱۴ نفر، در پیک سوم و چهارم و پنجم ۱۹ بیمار بستری شد و درطول هفته گذشته میانگین فوتی‌ها به پنج نفر رسید و پی سی آر میانگین مثبت در هفته گذشته ۵۰ نفر رسیده است.

او با اعلام وجود ۵ مرکز واکسیناسیون در خرمشهر و فعال بودن ۲۶ گروه برای واکسینه کردن بیشترین تزریق را در رنج سن ۷۰ تا ۸۰ خواند که ۵۴ درصد آن واکسینه شده اند و بیان کرد:لازم است مردم به اهمیت دریافت واکسن کرونا پی ببرند، چون واکسیناسیون تنها راه ریشه کنی این ویروس است.

۲ آب شیرین کن به تصفیه خانه‌های خرمشهر اضافه می شود

حسین عبیداوی، سرپرست اداره آبفای خرمشهردر این نشست از صدور مجوز ۲ واحد آب شیرین کن در خرمشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نیاز آبی شهرستان خرمشهر ۱۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز بیان کرد.

او افزود: سهمیه خرمشهر از آب غدیر ۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است این درحالی است هم اینک ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز برداشت می‌شود.

فرهاد دربندی نور، سرپرست شهرداری خرمشهر در این نشست بیان کرد: مشکلات مالی از عوامل عمده در اختلال خدمات شهری شده است.

انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.