سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه:

باور‌های غلط درباره واکسن کرونا، جان مردم را نشانه گرفته است

دزفولی گفت: قبول باور‌های غلط درباره واکسن کرونا و عوارض آن نه تنها به نفع افراد نیست، بلکه سبب به خطر افتادن سلامتی و جان آن‌ها می‌شود.

امین دزفولی، مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمعیت شهری و روستایی این شهرستان را حدود ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۳۷ هزار نفر از این جمعیت بالای ۱۸ سال سن دارند و واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند.

او با بیان اینکه بیش از ۳۴ درصد دز اول واکسن کرونا و بیش از ۱۰ درصد آن‌ها دز دوم را تزریق کرده اند، افزود: این آمار با توجه به جمعیت شهرستان و خطر بیماری کووید-۱۹ مناسب نیست، چراکه باید حداقل ۸۰ درصد مردم در شهرستان واکسیناسیون شوند تا به ایمنی جمعی برسیم، اما با تمهیدات و اطلاع رسانی‌هایی که در حال انجام است، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت.

دزفولی با بیان اینکه تنها راهکار موجود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تزریق واکسن است، اظهار کرد: مردم باید از قبول باور‌های اشتباه و شایعه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست می‌شوند، پرهیز کنند، چون سال‌های زیادی است که همه افراد جامعه در سنین مختلف واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اما در چنین شرایطی که جان و سلامت همه در خطر است، به دلیل شایعه‌های بسیار، در انجام واکسیناسیون تردید داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه بیان داشت: از رسانه‌ها خواهشمندیم در اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم برای دریافت واکسن کووید-۱۹ همکاری کنند تا با مدیریت این بیماری شاهد ریشه کنی آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.