سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی خبرداد ؛

۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

الهی راد بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمند در استان تحت حمایت هستند گفت: این خانوار‌ها ۵۱ درصد از جامعه مددجویی این نهاد را شامل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد کمیته امداد خراسان شمالی  شمار خانوار‌های تحت حمایت این نهاد را ۶۳ هزار و ۸۴۰ خانوار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمندان بالای ۶۰ سال هستند.

او گفت: از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی بیش از ۲۴ هزار و ۴۵۲ نفر زن و باقی‌مانده مرد هستند.


بیشتر بخوانید 


او یادآور شد: از مجموع خانوار‌های تحت حمایت سالمند نیز ۲۰ هزار و ۴۳۸ خانوار روستایی و ۱۰ هزار و ۸۸۵ خانوار شهری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی از سالمندان در کمیته امداد گفت : ماهانه این نهاد بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب مستمری و کمک‌معیشت به‌حساب این خانوار‌های واریز می‌کند.

او در خصوص تأمین تجهیزات درمانی و توانمندسازی برای سالمندان نیز گفت: تهیه وسایل موردنیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالمندان از دیگر خدمات این نهاد به این جامعه هدف است.

او همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.