سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به ۱۰۰ بیمار بر اثر انواع مسمومیت‌ها در کردستان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شهریور سال جاری ۱۰۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز ۱۱۵ گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۶ هزارو ۵۳۲ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در شهریور ماه سال جاری در استان اظهار کرد: از این تعداد ۴هزار و ۵۲۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

پیرا عنوان کرد: از تعداد ماموریت انجام شده یک هزار و ۲۷۱ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۱۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

او اضافه کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد یک هزار و ۹۴ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۲۸۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: طی ماه گذشته به یک هزار و ۲۹۵ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۷۶ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

پیرا با بیان اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۰۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

او در پایان تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط پایگاه اورژانس هوایی را ۱۸ مورد اعلام نمود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.