سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین خبرها از مرز مهران؛

بازگشت زوار از مرز مهران همچنان در حال انجام است/ وارد شدن ۵۱ هزار زائر از طریق مرز شهید سلیمانی

فرمانده مرزبانی ایلام گفت:بازگشت زوار اربعین در مرز مهران با سهولت در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام ، گفت: با هدف انتقال زائران اربعین حسینی از پنجم مهرماه پنج دستگاه تاکسی ویژه فرودگاه در پایانه مرزی مهران مستقر شد تا زائرانی که تمایل به بازگشت هوایی دارند را به فرودگاه ایلام منتقل کنند.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۴ سورتی پرواز (چهار پرواز مشهد، ۱۰ پرواز تهران) جهت انتقال زائران اربعین حسینی در بازگشت به کشور از طریق مرز مهران در این فرودگاه انجام شده است، افزود: در این ایام سه هزار و ۵۰ مسافر در قالب پرواز فوق العاده جابجا شده اند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه این پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود، ادامه داد: امروز آخرین روز انجام پرواز‌های فوق العاده ویژه اربعین در این فرودگاه است.

یگانه در خصوص بهای بلیط نیز اظهار کرد: نرخ بلیط این پرواز‌ها همانند پرواز‌های عادی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان شناور است و هیچ بهایی افزون بر نرخ معمول مصوب نشده است.

او در خصوص وضعیت تست کرونای این زائران نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این زائران  واکسن تزریق کرده اند و قبل از عزیمت به عراق و هنگام ورود به مرز وضعیت سلامت آن‌ها چک می‌شود، سلامت این افراد تایید شده است هرچند در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک از این زائران در فرودگاه نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

۵۱ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند

مجید کاکی فرماندار مهران ، با بیان اینکه از ۲۸ شهریور تاکنون ۵۱ هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد کشور شدند ،گفت: تنها از بامداد امروز تا کنون سه هزار و ۲۰۰ زائر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

او افزود: تمهیدات امنیتی، انتظامی و بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی مهران همچنان برقرار است و نظم خاصی در پایانه مرزی وجود دارد.

او بیان کرد: پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران روز گذشته بود و براساس پیش بینی امروز حدود ۶ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور می‌شوند.

کاکی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ اتوبوس در پایانه مرزی مهران مستقر است و مسافران پس از عبور از گیت‌ها و ورود به پایانه می‌توانند راهی محل سکونت خود شود.

بازگشت زوار اربعین در مرز مهران با سهولت در حال انجام است

سردار کیاست سپهری فرمانده مرزبانی ایلام از تعامل، هماهنگی و حسن نیت مسئولان گذرنامه عراق و کارکنان گمرک عراق قدردانی کرد و گفت: مرزبانان ایرانی و عراقی تعامل خوبی باهم دارند.

او افزود: نشست‌های تعاملی خوبی بین مرزبانان ایرانی و عراقی طی ایام اربعین در پایانه‌های مهران و زرباطیه برگزار شده است.

فرمانده مرزبانی ایلام ادامه داد: امیدواریم زیرساخت‌های تردد زوار در سال‌های آتی تکمیل شود که تردد زائران با سهولت و راحتی و با ایمنی کامل صورت گیرد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.