سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پر شدن دوباره سبد واکسن سینوفارم تا ۲ روز آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شنبه ۱۰ مهر ماه محموله جدید واکسن سینوفارم وارد استان می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شنبه ۱۰ مهر ماه ۴۰ هزار دُز واکسن سینوفارم وارد استان می‌شود که طی دو هفته آینده با واکسینه شدن ۷۰ درصد از جامعه هدف طرح قرنطینه هوشمند در استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰.۸ درصد از جامعه هدف استان نوبت اول واکسن کرونا و ۳۰.۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند افزود: پوشش نوبت اول واکسن کرونا در استان ۴.۱درصد و نوبت دوم ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه تا روز گذشته ۵۴۰ هزار و ۲۴۸ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است تصریح کرد: از این تعداد ۳۵۸ هزار و ۷۹۰ دُز در نوبت اول و ۱۸۱ هزار و ۴۵۸ دُز در نوبت دوم تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فردا آخرین مهلت دریافت دُز دوم واکسن برکت برای واجدین شرایط است اظهار کرد: از روز شنبه ۱۰ مهرماه تزریق نوبت اول واکسن برکت برای سالمندان بالای ۷۵ سال و کادر درمان آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه ۱۱۶ فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شده است تصریح کرد: از این تعداد ۶۳ نفر با وجود اینکه شرایط تزریق واکسن برایشان فراهم بوده است، اما واکسن دریافت نکرده اند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه مدت زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون سالمندان می‌گذرد گفت: ۱۶ هزار نفر در استان بالای ۸۰ سال سن دارند که تاکنون تنها ۸۴.۲ درصد از آن ها نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ۸۹.۶ درصد از جمعیت ۶۰ تا ۶۴ سال، ۸۸.۳ درصد از جمعیت ۶۵ تا ۶۹ سال، ۹۳.۲ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال و ۸۶.۸ درصد از جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.