میزان بستری بیماران کرونایی با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند، ۷۵ درصد کاهش یافت.

عبداللهی مدیر پرستاری بیمارستان ولیعصر بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: خطر بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان پس از دریافت یک یا دو دُز واکسن کرونا کاهش یافته است.

او افزود: در ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون و اوج گرفتن کرونا در خراسان جنوبی، ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های کرونایی بیمارستان ولیعصر بیرجند تکمیل شده بود که خوشبختانه با سرعت گرفتن واکسیناسیون و افزایش مراکز تجمیعی، میزان بستری بیماران ۷۵ درصد کاهش یافت و اکنون تنها ۲۵ درصد از تخت‌ها در اشغال بیماران کرونایی است.


بیشتر بخوانید


عبداللهی همچنین با اشاره به تأثیر مثبت واکسیناسیون بر کاهش ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌ها به کرونا عنوان کرد: در پیک‌های اول کرونا که واکسیناسیون انجام نشده بود، در هر پیک ۱۰ درصد کادر درمانی بیمارستان ولیعصر بیرجند درگیر بیماری کرونا می‌شدند که در پیک پنجم با وجود همه گیری بالا، کمتر از یک درصد کادر درمانی به کرونا مبتلا شدند که نتیجه مثبت سرعت گرفتن واکسیناسیون است.

از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۳۵۸ هزار و ۷۹۰ نفر نوبت اول واکسن کرونا  و ۱۸۱ هزار و ۴۵۸ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار