سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارک میلی: بیش از ۲۲ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان کشته و زخمی شدند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی اعلام کرد بیش از ۲۲ هزار سرباز آمریکایی طی حضور ۲۰ ساله این کشور در افغانستان کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) در نشست پرسش و پاسخ کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی عملکرد این نیرو‌ها در خروج از افغانستان گفت: جنگ در افغانستان با شرایطی که ما تعیین کردیم به پایان نرسید و حدود ۸۰۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان خدمت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۱ نفر کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شدند.

پیش از این هم میلی با دفاع از تمام تماس‌هایی که با همتای چینی خود داشته است، گفت: این مکالمات به عنوان بخشی از مسئولیت او برای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم انجام شده است و ترامپ قصد نداشت به چین حمله کند. 

ژنرال فرانک مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در این جلسه گفت: گزینه حفظ پایگاه هوایی بگرام در این کشور زمانی کنار گذاشته شد که دستور داده شد تعداد نیرو‌ها به ۶۵۰ نفر کاهش یابد.

اواخر ماه گذشته بر اساس افشاگری تازه‌ای که در کتاب تازه «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی انجام شد مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از حملات هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که در پی شکست او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت در جلسه‌ای محرمانه با اعضای پنتاگون از نگرانی خود از حمله هسته‌ای ترامپ به کشور‌های دیگر پرده برداشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.