ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا باید از هرگونه «حمله تحریک آمیز» به چین خودداری و از رویکرد مقابله‌ای خود دوری کند.

به گزارش گروه بین المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، چین امیدوار است که بایدن بر اساس بیانیه «جنگ سرد» عمل نکند. ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفت: «من معتقدم که اگر هر دو طرف به سمت یکدیگر گام بردارند، می‌توانند شاهد یک رابطه سالم بین چین و آمریکا باشند».

ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد و سفیر سابق چین در هلند، در کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت که پکن امیدوار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهارات خود در مجمع عمومی سازمان ملل را مبنی بر اینکه آمریکا «قصد شروع جنگ سرد جدید» با چین را ندارد، اجرا کند. وی افزود: آمریکا باید از هرگونه «حمله تحریک آمیز» به چین خودداری و از رویکرد مقابله‌ای خود دوری کند.

اظهارات ژانگ در پاسخ به نگرانی‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه اگر چین و آمریکا روابط «کاملاً ناکارآمد» خود را ترمیم نکنند، جهان ممکن است وارد جنگ سرد خطرناکی شود، بیان شد. دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رد بی ثباتی و خصومت و درعوض ترویج چندجانبه گرایی و اعمال امنیت و ثبات بین المللی شد.

ژانگ جون در جلسه شورای امنیت گفت: «همه دولت‌ها باید چند جانبه گرایی واقعی را تمرین کنند، متعهد به همکاری برد-برد و برابری و عدالت باشند، ذهنیت جنگ سرد را رد کنند، در جهت امنیت مشترک و پایدار جهانی گام بردارند و علل اصلی وجود و گسترش آزمایش‌های هسته‌ای را از بین ببرند.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بدون ذکر نام چین گفت که آمریکا «به دنبال جنگ سرد جدید یا جهانی تقسیم شده به بلوک‌های سفت و سخت نیست». بایدن در ادامه گفت: آمریکا از «جنگ بی امان» به سمت «دیپلماسی بی امان» می‌رود.

بایدن ضمن مضر دانستن مداخله نظامی گفت: «امنیت، رفاه و آزادی‌های ما مانند گذشته به هم پیوسته است. بنابراین، ما باید مثل همیشه با هم همکاری کنیم». او در ادامه افزود: «همه قدرت‌های بزرگ جهان به نظر من، وظیفه دارند روابط خود را با دقت مدیریت کنند تا از رقابت مسئولانه به مناقشه نرسند».

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین بعداً در سخنرانی خود خطاب به آمریکا گفت: «موفقیت یک کشور لزوماً به معنای شکست کشور دیگر نیست. مداخله نظامی از خارج و دگرگونی دموکراتیک ظاهری، چیزی جز ضرر به همراه ندارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
درود بر ظلم ستیزان جهان .
آخرین اخبار