سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغاز واکسیناسیون افراد ۱۲ سال به بالا در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:هم اکنون متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن می‌توانند از طریق salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: روزانه ۱۹ تا ۲۰ هزار دُز واکسن در کردستان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود که تاکنون ۵۷۰ هزار دُز نوبت اول و ۲۷۰ هزار دُز نوبت دوم به متقاضیان تزریق شده است.

قادری با بیان اینکه واکسن زمانی اثربخشی عمومی دارد که همه در پوشش مصونیت ایجاد شده واکسن قرار بگیرند، افزود: کشور‌هایی که واکسن را در حجم بالای جمعیتی استفاده کرده‌اند، اثر بخشی کامل آن در تخفیف شدت بیماری، کاهش بستری‌ها و مرگ و میر‌ها به وضوح دیده می‌شود.

اوا با بیان این که هم اکنون متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن می‌توانند از طریق salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند. اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسن‌ها بهترین ابزار مداخله بر علیه کرونا هستند همه باید هر چه زودتر واکسینه شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه واکسن‌ها حفاظت کامل در مقابل کرونا ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: تا پوشش واکسیناسیون همگانی همواره استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع در اماکن عمومی، تهویه مناسب و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است.

قادری با بیان اینکه ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز در استان در نوبت اول فراهم است، اضافه کرد: در تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی امکان تزریق واکسن فراهم است و در شهر‌هایی که ظرفیت تزریق و استقبال مردم خوب بوده، تزریق خانه به خانه نیز آغاز شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم بهداشتی افزود: ۲۴ مرکز تجمیعی واکسن کرونا در استان فعال است و افراد بالای ۵۰ سال هم می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.