سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان همدان

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت: پارسال ۵ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان به ثبت رسیده است.

دکتر راضیه السادات میر معینی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان به مناسبت روزجهانی قلب در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه پارسال ۵ هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان به ثبت رسیدگفت:عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مثل کم تحرکی، مصرف فست فود ها، استرس و استفاده از دخانیات افزایش پیدا کرده است.

هفتم مهرماه  روزجهانی قلب نامگذاری شده است.

او درادامه تاکیدکرد:فعالیت‌های بدنی ۳۰ دقیقه در هفته، مصرف میوه و سبزیجات، عدم استفاده از نمک و چربی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.

میر معینی بیان کرد:قند خون بالا می‌تواند نشانه بیماری دیابت باشد بیماری قلبی عروقی علت اکثریت مرگ‌ها در افراد دیابتی است و اگر بدون تشخیص و درمان باقی بماند می‌تواند فرد را در معرض خطر بیشتری از بیماری قلبی و سکته مغزی قرار دهد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت:در سال‌های گذشته آمار بیماری‌های قلبی و عروقی در رنج سنی ۵۰ تا ۶۰ بود که متاسفانه این آمار به رنج سنی ۳۰ سال هم رسیده است که با پیروی از رژیم غذایی سالم و نه گفتن به دخانیات و فعالیت بدنی می‌توان از سلامت قلب حفاظت کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.