تاکنون ۶۷ هزار و ۳٠٠ نفر از افراد بالای ۱۵ سال در شهرستان نهاوند دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی احسان خیشوند،  رئیس مرکز بهداشت نهاوند با اشاره به اینکه روزانه سه‌هزار دز واکس کرونا در شهرستان نهاوند تزریق می‌شود و برای تزریق روزانه چهارهزار و ۵۰۰ دز برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: چهارمین پایگاه تجمیع واکسن کرونا در نهاوند راه‌اندازی شده است و پایگاه اصلی شهرستان نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

خیشوند بیان کرد: مؤسسه آموزش‌عالی امید نهاوند در محل دانشگاه غیرانتفاعی این شهر به عنوان پایگاه تجمیعی چهارم شهرستان جهت تزریق واکسن کرونا فعالیت خود را شروع کرده است.

او با اشاره به برداشتن محدودیت سنی تزریق واکسن در نهاوند، بیان کرد: در خانه بهداشت‌های روستایی هم که شرایط لازم را دارند کار تزریق واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

خیشوند تأکید کرد: تا پایان مهر حداقل ۸۰ درصد جامعه هدف در شهرستان باید واکسینه شوند و ظرفیت ۴۵۰۰ دُز تزریق روزانه واکسن نیز نهاوند وجود دارد.

او در ادامه به وضعیت کرونایی شهرستان اشاره کرد و گفت: مراجعان سرپایی، میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته با شیب ملایم کاهش پیدا کرده و این روند باید تداوم یابد و خوشبختانه وضعیت کرونایی نهاوند بعد از گذشت دو ماه از حالت قرمز به حالت نارنجی درآمده است.

خیشوند با اشاره به گسترش مراکز تجمیعی واکسن و با توجه به اینکه برای تأمین واکسن مورد نیاز مشکلی نیست، ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مرکز تجمیعی شماره یک شهرستان در ساختمان سابق بخشداری شبانه‌روزی و تا ساعت ۱۲ شب به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند یادآور شد:  ۱۷ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷۸ خانه بهداشت و چهار پایگاه تجمیع، واکسیناسیون افراد بالای ۱۵ سال در شهرستان را بر عهده دارند

انتهای پیام/م

برچسب ها: واکسینه ، کروناویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.