سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان دانش آموزی مطرح کرد؛

نقش پذیری دانش آموزان هدف اصلی سازمان دانش آموزی

بحری زاده گفت: هدف اصلی سازمان دانش آموزی زمینه سازی برای نقش آفرینی و نقش پذیری دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل بحری زاده، رئیس سازمان دانش آموزی در مراسم نمادین نواختن زنگ شور عاطفه‌ها گفت: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ماموریت خود را بر اساس اساسنامه سازمان، سند تحول بنیادین بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری مورد بازنگری و باز مهندسی قرارداده تا سال تحصیلی جدید، آغاز اجرای نقطه تحولی سازمان دانش آموزی است.

او افزود: در همین راستا ماموریت سازمان دانش آموزی زمینه سازی برای تربیت دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی تعریف شده است. در واقع مهم‌ترین هدف ما زمینه سازی برای نقش آفرینی و نقش پذیری دانش آموزان که یکی از سرفصل‌های اصلی اساسنامه قرار گرفته است. در واقع هدف ما اصل نقش پذیری و نقش آفرینی دانش آموزان است.

بحرانی زاده بیان کرد: برای نقش آفرینی دانش آموزان ما ۵۴ پویش و موقعیت یادگیری و تربیتی در طول سال تحصیلی را تدوین کرده ایم که شور عاطفه‌ها یکی از این برنامه‌هاست. نگاه ما به این موقعیت؛ تربیت، یادگیری و نوع دوستی دانش آموزان است. ما باید زمینه را طوری فراهم کنیم تا این نقش محبت، سرمشق زندگی دانش آموزان قرار بگیرد تا به عنوان آینده داران کشور، برکات و موفقیت‌های زیادی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

اجرای مراسم شور عاطفه ها در ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری

ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه اظهار کرد: مراسم شور عاطفه ها هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی با شعار مشق محبت و با هدف توسعه احسان و مهربانی برگزار می شود. همچنین این مراسم از فردا در ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری و خیریه اجرایی خواهد شد. 

او افزود: در واقع در مراسم شور عاطفه ها، ابعاد مادی اهمیت زیادی ندارد؛ در تلاش هستیم با کمک آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما؛ موضوع همدلی و محبت را به ویژه در دانش آموزان افزایش دهیم.

پرپنچی بیان کرد: البته مراسم شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تلاش کرده ایم کمک‌هایی را که تاکنون جمع آوری شده را به دست دانش آموزان برسانیم؛ این مراسم روز جمعه در مساجد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: یکی از رویکرد های کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات فرهنگی، تربیتی و آموزشی است که در سال تحصیلی جدید در تهران با کمک خیرین و از طریق اقدامات انجام شده؛ ۷۶ دانش آموز وارد دانشگاه شده اند. در آموزش و پرورش موضوع تعلیم انجام می‌شود و باید در حوزه تربیت هم غنی سازی صورت بگیرد. ارتقاء سواد رسانه ای در بین همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان می‌تواند در موضوع تعلیم و تربیت کمک دهنده خوبی باشد.

پرپنچی تصریح کرد: حدود ۸۰۰۰ دانش آموز در تهران تحت حمایت هستند و در سال گذشته ۲۵۰۰ تبلت تهیه و به دانش آموزان اهدا شد. اما باید توجه داشت که فرهنگ استفاده از این سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها هم باید آموزش داده شود تا از آسیب‌های احتمالی فضای مجازی هم جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.