فولادوند گفت: آموزش و پرورش پرچمدار تعلیم و تربیت و همچنین توسعه محبت و مهربانی در بین دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نمادین نواختن زنگ شور عاطفه‌ها ضمن ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای کادر درمان اظهار کرد: این برنامه طی سال‌های اخیر با عنوان شور عاطفه‌ها و با شعار با هم مشق محبت بنویسم اجرا می‌شد؛ امسال رنگ و بویی متفاوت و اهداف بیشتری نسبت به سال‌های گذاشته دارد. آموزش و پرورش کارکرد‌های متعددی برای تحول در عرصه آموزش در نظر دارد و باید تلاش کنیم در کنار تعلیم و تربیت، ابعاد تربیتی روز را در جامعه دانش آموزی توسعه دهیم.

او افزود: توسعه نشاط، شامل سلامت روحی و جسمی در بین دانش آموزان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است. ما موظفیم در عرصه تعلیم و تربیت؛ نیاز‌هایی مانند مهارت‌های زندگی، آموزش شهروندی، آموزش قانون مداری را به دانش آموزان آموزش دهیم. در واقع ما باید تلاش کنیم دانش آموزان مهارت‌های زندگی در شرایط زیست جمعی و همدردی اجتماعی در مقابل ناملایمت‌ها به خصوص در شرایط کنونی را بیاموزند.

فولادوند بیان کرد: در صورتی که امروز محبت را به دانش آموز بیاموزیم، محبت را در اون نهادینه کردیم، این دانش آموز در آینده می‌تواند در زندگی موفق باشد و محبت را به دیگران منتقل کند. دستگاه‌های مختلفی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان صدا و سیما در شناسایی و آموزش مشق محبت ما را کمک می‌کنند. در واقع محبت و مهربانی در شرایط کنونی یکی از نیاز‌های اصلی جامعه است و همه ما به خصوص سطح دانش آموزی باید به آن مسلح شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش پرچمدار تعلیم و تربیت و همچنین توسعه محبت و مهربانی در بین دانش آموزان است. با توجه به دستور مقام معظم رهبری به منظور تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تعلیم و تربیت کودکان زیر سن دبستان هم به آموزش و با پرورش اختصاص داده شد. در واقع ما می‌توانیم نیاز‌های آینده افراد را تحت عنوان آموزش تعلیم و تربیت از کودکی شروع و برای زندگی آینده آماده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.