سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاضلی:

۲ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های حوزه مشاغل خانگی را فراگرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان از سال ۹۷ تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های حوزه مشاغل خانگی را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان از سال ۹۷ تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های حوزه مشاغل خانگی را فرا گرفتند.

او افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل چهار مرحله شناسایی ظرفیت‌ها، اطلاع‌رسانی و جذب متقاضیان، آموزش و معرفی به چرخه تولید و بازار است که تاکنون سه مرحله نخست این طرح در استان به طور کامل اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: امسال تمرکز برای انتخاب پشتیبان‌های حرفه‌ای و توانمند است تا متقاضیانی که درصدد راه‌اندازی کسب و کار خانگی هستند، برای تامین مواد اولیه و از سوی دیگر فروش محصولات خود با مشکل مواجه نشوند و به عبارت دیگر مرحله پایانی طرح توسعه مشاغل خانگی نیز در استان تکمیل شود.

او از هفت برابری تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای امسال ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ شده که هفت برابر سال گذشته است و انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از آن تخصیص پیدا کند.

فاضلی تسهیلات پرداختی به متقاضیان مشاغل خانگی را بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداخت شده به نوع فعالیت متقاضیان بستگی دارد.

او، آموزش‌های ارائه شده به متقاضیان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود بیش از ۹۰ درصد متقاضیان این دوره‌های آموزشی موفق به راه‌اندازی کسب و کار شوند.

فاضلی در خصوص تعداد مشاغل خانگی ایجاد شده در استان آمار دقیقی ارائه نکرد و با اشاره به علت آن، گفت: از آنجا که نظارت بر نحوه هزینه تسهیلات پرداختی به متقاضیان تاکنون با نظارت‌های دقیقی همراه نشده از این رو نمی‌توان گفت چه تعداد از متقاضیانی که موفق به دریافت تسهیلات شده به چرخه تولید متصل شده‌اند که می‌طلبد در ادامه این نظارت‌ها تقویت شود.

او فراگیرترین رسته‌های مشاغل خانگی در استان را قالی‌بافی و مشاغل مرتبط با پوشاک از جمله خیاطی اعلام کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا مشاغل خانگی نسبت به دیگر مشاغل کمتر تاثیر پذیرفتند و تقاضا برای فعالیت در این حوزه بیشتر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.