سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

نزاع و درگیری در استان همدان بیش از ۸ هزار نفر را به پزشکی قانونی کشاند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۸ هزار و ۸۸۱ نفر بر اثر نزاع و درگیری دراستان به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ارتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۸ هزار و ۸۸۱ نفر بر اثر نزاع و درگیری دراستان به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند،گفت: در این مدت ۲ هزار و ۳۵۷ زن و ۶ هزار و ۵۲۴ مرد به علت آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند.

او از افزایش آمار مراجعه کنندگان ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی خبر داد وافزود: درپنج ماهه سال گذشته ۸ هزار و ۵۳۴ نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند که شامل ۲ هزار و ۱۳۳ زن و شش هزار و ۴۰۱ مرد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: ظاهر خون آلود در صدور نظریه کارشناسی از سوی پزشکی قانونی تأثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحت، نوع و عمق آن است بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

کمالی با بیان اینکه «طول درمان» در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود، اضافه کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در زمینه صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

او تأکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحت و یا عوارض صدمات نیازمند دریافت مشاوره، تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهارنظر دقیق در زمینه صدمات است بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در صورت وجود جراحت و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ شده تا حقی از فردی ضایع نشود.

کمالی عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۵۶۷ نفر در طول سال گذشته به علت نزاع به پزشکی قانونی استان همدان مراجعه و نظریه کارشناسی دریافت کردند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.