سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ارزش ارزی کالا‌های صادراتی استان چهارمحال و بختیاری

ارزش ارزی کالا‌های استان چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۲ درصد افزایش یافته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهراد جمالپور رییس اداره بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۴۱ هزار و ۶۳۶ تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۰۹ دلار از این استان صادر شده است .

او افزود:ارزش ارزی این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۲ درصد افزایش یافته است.

جمالپور گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

او، بیشترین کالا‌های صادر شده از استان را لوازم خانگی شامل لباسشویی، آبگرمکن برقی و کولر آبی اعلام کرد و اظهار داشت: مفتول آلومینیومی، فولاد، ورق گالوانیزه، مغز بادام، خوراک ماهی، آمونیاک، خمیرمایه، موکت، پودر بستنی و کاشی و سرامیک از دیگر کالا‌های صادراتی استان در نیمه نخست امسال بوده است.


بیشتر بخوانید


رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، کشور‌هایی که مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی استان بودند را به ترتیب عراق، هند و ترکیه برشمرد و گفت: افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و سوریه دیگر مقاصد صادراتی استان به شمار می‌رود.

جمالپور، تعداد اظهارنامه‌های گمرکی صادر شده در نیمه نخست امسال استان را ۷۸۲ مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد اظهارنامه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است که در سال گذشته سه واحد برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شدند.

تعهد ارزی واحد‌های صادرکننده استان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور امسال ۱۸۸ میلیون دلار محاسبه شده است که تاکنون ۷۳ درصد آن معادل ۱۳۳ میلیون دلار محقق شده است.
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.