سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مدیریت پژوهشی کووید ۱۹

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حوزه مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی این استان رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ۲ سال اخیر در حوزه مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی این استان رتبه نخست را کسب کرده است.

 دکتر ابراهیم فلاحی بیان کرد: در سال ۹۸ بخش تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ۱۰۰ درصد تراز بیش از ۹۸ درصد کسب کرده است در حالیکه میانگین کشوری حدود ۹۱ درصد است و در سال ۹۹ تراز تحقیقاتی این دانشگاه حدود ۹۹ درصد رسیده و دانشگاه به لحاظ پویش برنامه عملیاتی شایسته تقدیر شد.

او  با اشاره به حرکت در مسیر قالب برنامه عملیاتی طراحی شده برای این دانشگاه اظهار داشت: معاون تحقیقات فناوری در ارزشیابی سالیانه شاخص‌های مدنظر را از سال قبل مشخص می‌کند و از نظر مالی و زمانی شاخص‌های مورد نظر برنامه ریزی و تدوین می‌شود.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه عملکرد را نمی‌توان براساس شاخص‌های جدید، اما در مقطع زمانی گذشته بررسی کرد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال گذشته دربخش تحقیات و فناوری رتبه ۱۰ را از بین ۲۵ دانشگاه تیپ ۲ کسب کرده و در ۲ سال اخیر با مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ در کل کشور رتبه نخست کسب شده است.

فلاحی  با بیان اینکه یک پایش کشوری برای برنامه‌های عملیاتی کل دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین و به آنان اعلام می‌شود، بیان کرد: بخشی از این برنامه‌ها تخقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی و آموزشی است و براساس شاخص‌های وزارت بهداشت، این دانشگاه روند رو به رشدی را داشته است.

او بیان کرد: پژوهش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بین ۲۰ دانشگاه که مورد ارزشیابی رعد قرار گرفتند و حائز رتبه نهم شده که رتبه خوبی است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در مدت شیوع وروس کرونا روند معمولی دانشگاه در حوزه پژوهش تغییر کرده به طوریکه ۶۰ درصد هزینه‌ها در طرح‌های تحقیقاتی کووید ۱۹ در همان ابتدا پرداخت می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت مقالات بررسی و داوری می‌شوند و در ۲ هفته نتیجه و تکلیف یک تحقیق مشخص می‌شود.

فلاحی اضافه کرد: در شرایط کووید ۱۹، آزمایشگاه هپاتیت تغییر کارکرد داده شد و به بخش آزمایشگاهی کووید ۱۹ تبدیل شده و تاکنون ۲۵۰ هزار تا تست کووید ۱۹ را انجام داده و حائز رتبه دوم کشوری شده است.

او  گفت: در حال حاضر مرگ و میر کووید ۱۹ از میانگین کشوری کمتر و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس بالاتر از میانگین کشوری است و این بیانگر مدیریت مطلوب دانشگاه در این راستا بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اادامه داد: در ارزیابی رعد شش شاخص در بحث فناوری و پژوهش مانند بعد نسل آینده و فناور، انسان‌ساز و حکمت‌بنیان، پاسخ‌گویی و بین‌المللی، سرآمدی و ماموریت‌گرایی، ۲۵ شاخص از این ارزیابی مربوط به فناوری بوده که یکی از تولیدات فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تولید کپسول آندوسکوپی است که جزو طرح‌های برتر کشور بوده است.

فلاحی افزود: اکنون ۱۳ شرکت دانش بنیان و شرکت فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.