سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال شیعیان ازمیر ترکیه از نمایش آیینی هنرمندان بوشهری

شیعیان شهر ازمیر ترکیه از نمایش آیینی «تجلی حقیقت» که به همت هنرمندان بوشهری به مناسبت اربعین برگزار شد، استقبال کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول ترکیه با قدردانی از حضور گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در ازمیر بیان کرد: ازمیر ایرانیان زیادی دارد و ما همیشه علاقه‌مند به ارائه خدمت به این ایرانیان در زمینه‌های مختلف از جمله آیین‌های فرهنگی و مذهبی بودیم.

او افزود:در این زمینه امسال آیین عاشورا را در استانبول برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم آیین ویژه اربعین در شهر ازمیر برگزار شود.

 سرکنسول ایران در استانبول ادامه داد: ویژه برنامه‌های طرح «تجلی حقیقت» گروه هومهر را در شهر‌های مختلف آلمان و لهستان دیده بودم که اجرای بسیار خوبی بود و تصمیم گرفتیم برای اربعین امسال از گروه هومهر برای حضور در ازمیر دعوت کنیم.

معبودی فر با اشاره به حضور تماشاگرانی از کشور ترکیه هنگام اجرای برنامه این گروه، عنوان کرد: تماشاگران بسیار لذت بردند و همچنین دو هدیه‌ای که از طرف گروه هومهر به معاون شهردار و معاون استاندار ازمیر اهدا شد، آنان را شگفت زده کرد.

او گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی ما ادامه خواهد داشت و علاقه‌مند هستیم گروه هومهر را برای اجرا در استانبول دعوت کنیم.

گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر استان بوشهر دیشب در شب اربعین آیین نمایشی تجلی حقیقت را در تالار عدنان سایگون ازمیر اجرا کرد.


بیشتر بخوانید


این برنامه که به همت سرکنسولگری ایران در استانبول تدارک دیده شده بود با حضور شماری از ایرانیان ساکن ازمیر و شیعیان ترکیه همراه بود.

سنج و دمام، سینه زنی، نوحه خوانی و نمایش از جمله برنامه‌های اجرا شده بود.

در این مراسم یاد امین زند هنرمندی که در اجرای گروه هومهر در آلمان حضور داشت و ۲۷ تیر امسال درگذشت، تماشاگران یک دقیقه سکوت کردند.

این گروه پیش از این آیین نمایشی تجلی حقیقت را در شهر‌های مختلف آلمان و لهستان اجرا کرده بود.

مهدی جلالی سرپرست گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در پایان اجرای آیین نمایشی تجلی حقیقت در ازمیر ترکیه، یک دمام و یک نی از ساز‌های سنتی و آیینی بوشهر را به معاون استاندار و همچنین معاون شهردار ازمیر ترکیه و یک دمام و یک نی را به سرکنسول ایران در استانبول  اهدا کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.