سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ هزار تن میوه گلابی از باغ‌های مشهد روانه بازار می‌شود

پیش بینی می‌شود ۸ هزار تن گلابی از سطح باغات بارور مشهد برداشت و وارد بازارهای مصرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: برداشت میوه گلابی در ۷۵۰ هکتار از باغ‌های مشهد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۸ هزارتن از این محصول شیرین و آبدار برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

او افزود: از ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت گلابی در مشهد حدود ۶۷۰ هکتار بارور و ۸۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری و تولید نرسیده، میانگین برداشت گلابی ۱۲ تن در هر هکتار می‌باشد، ارقام غالب محصول گلابی در استان شامل درگزی، اسپادونا، کوشیا و شاه میوه است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی مشهد با تاکید بر اصلاح باغ‌های قدیمی، استفاده از پایه‌های رویشی و خودداری از تولید نهال‌هایی با پایه‌های بذری ادامه داد: بیشتر پایه‌های رویشی باغ‌های گلابی این شهرستان شامل کوئینز، OHF و ویلیام می‌باشد.


خوش قامت بیان کرد: تولید میوه‌های یکدست، زودبارده، تراکم کشت بیشتر، افزایش کیفیت محصول، مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا ویروسی، سهولت انجام عملیات داشت و برداشت محصول به دلیل پایه کوتاه بودن درختان و افزایش ۲ تا سه برابری محصول تولیدی و نیاز آبی کمتر نسبت به باغ‌های احداث شده با نهال‌های بذری" از ویژگی درختان با پایه رویشی است.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.