سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وخیم تر شدن وضعیت سنندج با تاخیر در تزریق واکسن کرونا

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: با تعلل شهروندان سنندجی برای دریافت واکسن کرونا، باید منتظر وخیم‌تر شدن وضعیت شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: در حال حاضر روزانه پنج‌هزار دز واکسن کرونا در سنندج تزریق می‌شود که سه‌هزار و ۵۰۰ دز آن نوبت اول و مابقی نوبت دوم است.

او با بیان اینکه ۶۰ تیم بهداشتی در ۲ نوبت صبح و عصر کار واکسیناسیون شهروندان را بر عهده دارند، افزود: در زمینه مراجعه افرادی که پیش از این برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند هیچ مشکلی وجود ندارد و نکته اصلی مربوط به گروه هدف بالای ۱۸ سال است که برای دریافت دز اول مراجعه می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: در صورتیکه مراجعه برای دریافت دز اول واکسن همین سه هزار و ۵۰۰ نفر فعلی باشد، روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال ۴۳ روز دیگر در شهرستان به طول خواهد انجامید.

 یوسفی گفت: اگر مجموع مراجعین برای دریافت دز اول واکسن در شهرستان به پنج هزار و ۵۰۰ نفر برسد، روند واکسیناسیون کوتاه‌تر شده و در طول یک ماه شاهد واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۱۸ سال و در نتیجه ایمنی زودتر جامعه در برابر بیماری خواهیم بود.

او با بیان اینکه ایمنی دیرتر به معنای تداوم وضعیت پرخطر فعلی و افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی است، ادامه داد: افراد بالای ۵۰ سالی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند می‌توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج اضافه کرد: تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی نیز از مدت‌ها قبل کار واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال را بر عهده دارند.

سالن ورزشی استاد پژوهش بهاران روبروی بیمارستان آریا، دانشگاه کردستان درب ورودی پمپ بنزین قرادیان، دانشگاه آزاد واقع در خیابان پاسداران، سالن ورزشی آزادی در خیابان امام خمینی (ره)، مرکز صالحین بعثت ورودی ننله، مجتمع شهید بروجرودی روبروی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و مرکز تجمیعی نایسر جنب انبار شرکت گاز مراکز تجمیعی هستند که به گفته دکتر یوسفی کار تزریق واکسن به شهروندان را بر عهده دارند و از امروز مرکز جدیدی در اداره دخانیات شهرستان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.