سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای بخش کشاورزی کشور اختصاص یافت

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یارانه بخش کشاورزی با افزایش نزدیک به ۶ برابری در مقایسه با پارسال به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدمهدی برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از تاکستان‌های شهرستان ملایر گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای بخش کشاورزی پیش بینی شده که این رقم پارسال ۶۵۰ میلیارد تومان بود و با حمایت نمایندگان مجلس افزایش قابل توجهی داشته است.

او افزود: با وجود اینکه ۱۸درصد از اراضی کشور در حوزه باغبانی بوده  اما ارزش افزوده در این بخش ۵۲درصد است.

به گفته او پارسال ۶ میلیارد دلار ارز آوری کشور در بخش کشاورزی بوده که از این میزان ۳/۲میلیارد دلار آن از بخش باغبانی به دست امده است.

برومندی گفت: فعال شدن شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک در مجلس، افزایش بودجه بخش کشاورزی، و یارانه بخش کشاورزی از اقدامات مهم مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی سند توسعه باغبانی در هر استان عملیاتی می‌شود و همین امر با قید فوریت در شهرستان ملایر تنظیم می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم بر اولویت بخش باغبانی شهرستان شامل طرح فراز، اصلاح شیوه تبدیل انگور به کشمش، قیمت کشمش، تنوع ارقام انگور و راه اندازی میز کشمش تاکید کرد.

فرماندار ملایر هم با اشاره به ۱۱هزار هکتار باغ انگور شهرستان گفت: از این میزان سطح زیر کشت ۲۵۰هزار تُن انگور برداشت می‌شودو بیش از ۵۰هزار تُن کشمش صادراتی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم میانگین تولید انگور در کشور را ۱۴ تُن درهکتار، در استان ۱۹تُن و در شهرستان ملایر ۲۴ تُن بیان کرد و گفت: ملایر بهروری بسیار بالایی در حوزه تولید انگور در کشور دارد.

ملایر یکی از قطب‌های تولید گردو و آلبالو در استان است و با اجرای ۲ طرح گلخانه ۶۸ و ۵۲ هکتار گنبد و حسین آباد ناظم در آینده به قطب کشت گلخانه‌ای تبدیل خواهد شد.

از ۸۰ هزار هکتار باغات استان همدان، سالانه حدود ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات باغی در استان همدان برداشت می‌شود. 

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.