سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار اساتید دانشگاه های افغانستان به طالبان

اتحادیه سراسری استادان دانشگاه های افغانستان به طالبان هشدار دادند که در خصوص تعیین مدیران نهادهای آموزشی تجدید نظر کند، در غیر این صورت، طالبان با تصمیم جمعی استادان مواجه خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه سراسری استادان دانشگاه های افغانستان، انتصابات اخیر طالبان در دانشگاه‌ها و نهادهای علمی این کشور را نا مناسب خوانده و درباره ادامه این روند هشدار داد.

اساتید دانشگاه های افغانستان در بیانیه ای اعلام کرده اند که اگر در مورد انتصابات اخیر تجدید نظر نشود، طالبان با تصمیم جمعی استادان مواجه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سراسر دنیا در کرسی‌های آکادمیک، دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی، اشخاص متخصص و دارای تحصیلات عالی و رتبه علمی بالا منصوب می شوند تا روند تحصیل علم مطابق اقتضای زمان پیشرفت کند، اما در کشور ما این روند برعکس شده است.

در این بیانیه از مسئولان طالبان خواسته شده است برای بهبود امور و با در نظر داشت حیثیت حقوقی دانشگاه ها که مهد دانش، تحقیق و پِژوهش و تربیت سالم فرزندان کشور بوده و از هر نوع سیاست بازی و وابستگی به رژیم‌های سیاسی‌ مبرا هستند، از افرادی مناسب با معیارهای آکادمیک استفاده کند.

اتحادیه سراسری استادان دانشگاه های افغانستان هشدار داده است که اگر حکومت طالبان در مدت یک هفته در تصمیمات خود درباره دانشگاه های مرکز و ولایات تجدید نظر نکند، باید منتظر تصمیم بعدی این اتحادیه باشد.

گفتنی است که در دو روز گذشته تعیین اشرف غیرت به عنوان رئیس دانشگاه کابل، با موجی از انتقادات در سراسر افغانستان مواجه شده است.

اشرف غیرت با مدرک کارشناسی هیچ گونه تجربه علمی و مدیریتی در سطح دانشگاهی ندارد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.