سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه: جامعه بین‌المللی باید علیه تحریم‌های خفه‌کننده آمریکا اقدام کند

وزیر خارجه سوریه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای مقابله با آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل مقداد» وزیرامورخارجه سوریه، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری اسپوتنیک، از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه انتقاد کرد و اقدام جامعه بین‌المللی را برای مقابله با این تحریم‌ها الزامی دانست.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «درشرایطی که وضعیت کمک‌های بشردوستانه در سوریه هرروز بدتر می‌شود و تحریم‌های آمریکا مردم سوریه را خفه می‌کند، جامعه بین‌المللی باید کمک‌های خود را به سوریه افزایش دهد.»

مقداد در ادامه افزود: «سطح فقر در سوریه افزایش یافته است و با کمبود دارو مواجهیم، ما حتی دارو‌ها ضروری برای درمان افراد مبتلا به سرطان یا کووید-۱۹ را پیدا نمی‌کنیم. باید جامعه بین‌المللی کمک‌های خود را به سوریه افزایش دهد.»

او همچین اعلام کرد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ملاقات خوبی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواهد داشت و در آن از آمادگی دمشق برای روابط بهتر با سازمان ملل صحبت خواهد کرد.

وزیرامورخارجه سوریه همچنین در این باره گفت: «باید به دبیرکل سازمان ملل بگوییم خواستار حفظ منشور سازمان ملل و پایبندی به اصول آن هستیم. ما به او خواهیم گفت برقراری روابط بهتری را خواستاریم.»

این مقام ارشد سوریه در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد که قرار است با «سرگئی لاورورف» همتای روسی خود نیز ملاقات کند تا درباره روابط و همکاری‌های میان دوکشور رایزنی داشته باشند.

فیصل مقداد در انتها اعلام کرد که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی، خود ندارد.

پیش از این «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، در ملاقات با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، تحریم‌های آمریکا را «غیرانسانی، ضد دولتی و نامشروع» خوانده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.