سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰؛

کشف ۱۰۰ میلیون تومان اموال مسروقه با دستگیری یک مالخر / پایان کار ۲ سارق مسلح تلفن همراه در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۳۱ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه با دستگیری یک مالخر

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه از شناسایی و دستگیری مالخری حرفه‌ای با بیش از۱۰۰ میلیون تومان اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ اسماعیل عزیزی  اظهار داشت: با توجه به اینکه همواره یکی از انتظارات مهم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از کارکنان ناجا کشف اموال مسروقه و استرداد آن‌ها به مالباختگان می‌باشد طرح عملیاتی کنترل صنوف و مبارزه با مالخران اموال مسروقه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان با انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌های دست یافتند که نشان می‌داد متصدی یک انبار ضایعاتی به طور گسترده اقدام به خرید اموال مسروقه از سارقان می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: مأموران پس از حصول اطمینان از فعالیت مجرمانه این فرد در عملیاتی ضربتی آن فرد را دستگیر و در بازرسی از انبار ضایعاتی او بیش از  ۱۰۰ میلیون تومان از یک میلیارد ریال اموال مسروقه را شامل انواع قطعات و لوازم خودرو، آهن آلات، لوله و اتصلات و. کشف کردند.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه با تلاش پلیس تعدادی از مالباختگان شناسایی و اموال کشف شده به آن‌ها بازگردانده شده است خاطر نشان کرد: هدف اصلی پلیس در پیگیری جرم سرقت فقط دستگیری سارقان و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی نیست، بلکه کشف اموال مسروقه، شناسایی مالباختگان و استرداد این اموال به آن‌ها از اولویت‌های اصلی پلیس در کشف این جرائم است.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به کسانی که در زمینه خرید و فروش لوازم دست دوم فعالیت می‌کنند نیز توصیه کرد برای اینکه در دام سارقان نیفتند و ناخواسته وارد این جرم نشوند قبل از خرید اموال نسبت به عدم سرقتی بودن آن‌ها اطمینان حاصل و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

پایان کار ۲ سارق مسلح تلفن همراه در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری ۲ سارق مسلح تلفن همراه با ۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: در پی وقوع وقوع چند فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با کار شبانه روزی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط پلیس در نهایت محل اختفای سارقان شناسایی و متهمان طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشر بیان داشت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند، در تحقیقات تکمیلی به ۷ فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اقرار کردند.

رهنگ کیخا با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب حاوی ۳ عدد فشنگ جنگی و همچنین کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه سارقان، خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در مکان‌های تاریک و خلوت و حاشیه‌ای شهر در ساعات پایانی شب به صورت انفرادی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.