سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی فرودگاه شیراز برای اعزام زائران اربعین حسینی (ع)

پرواز‌های مستقیم شیراز به نجف و برعکس، کار انتقال زوّار اربعین حسینی (ع) استان فارس را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه ارائه بهترین خدمات کمی و کیفی با اولویت سلامت زائران محور برنامه ریزی مراسم اربعین امسال قرار دارد، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی به عنوان رویدادی اجتماعی و اعتقادی مبین اوج دلدادگی ایرانیان و شیعیان نسبت به سید و سالار شهیدان است.

او با تاکید بر اینکه دولت عراق فقط مجوز اعزام زائران از طریق مرز‌های هوایی را صادر نموده است، اضافه کرد: به هیچ عنوان مرز‌های زمینی برای خروج زائران باز نمی‌باشد و فقط کسانی قادر خواهند بود در این مراسم شرکت کنند که در سامانه سماح ثبت نام کرده و برای اخذ ویزا اقدام کرده باشند.

دبیرستاد اربعین استان فارس اضافه کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته توسط استانداری و اداره کل فرودگاه‌های فارس و شرکت هواپیمایی کاسپین مجوز پرواز مستقیم شیراز به نجف و برعکس برای اعزام زائران استان فارس از فرودگاه بین المللی شیراز صادر شد و زائران استان فارس از طریق فرودگاه شیراز به کشور عراق اعزام خواهند شد.

او ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده و کارت واکسن را به همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده باشد، اجباری است.

علوی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور همراهان در فرودگاه ممنوع است، لذا از زوار اربعین درخواست داریم به تنهایی به فرودگاه مراجعه کنند و از همراهان زائران نیز خواهش داریم که جهت سلامت خود و زوار و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند.

جلسه هماهنگی برقراری پرواز‌های اربعین حسینی (ع) از فرودگاه بین المللی شیراز با حضورسید مجتبی علوی؛ دبیر ستاد اربعین و مدیر امور زائران و گردشگری استانداری، کریم آقایی؛ مدیر کل فرودگاه‌های استان، زینلی مدیر کل حج و زیارت استان و جمعی از مسئولین فرودگاه و مدیران کاروان‌ها در محل سالن جلسات فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.