سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی کوچی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ایرلاین‌ها بلیط رفت و برگشت اربعین را همزمان بفروشند/ هر کسی از هر ایرلاینی شکایت کند پیگیری خواهد شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس به بیان توضیحاتی درباره نحوه برخورد با ایرلاین هایی که بلیط سفر اربعین را بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند، پرداخت.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به عدم امکان خرید بلیط اربعین با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی قیمت مصوب بلیط ۵ میلیون تومان است و شرکت های هواپیمایی موظف هستند بلیط رفت و برگشت را با این قیمت صادر کنند. متاسفانه ما شاهد افزایش قیمت‌های نامتعارف بوده ایم و به دلیل عدم نظارت، ایرلاین‌ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده اند. با توجه به اینکه نرخ مصوب بلیط اربعین برای رفت و برگشت به عراق ۵ میلیون تومان است همه ایرلاین‌ها موظف هستند مبلغی بیش از ۵ میلیون از زائران نگیرند.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند افزود:  ایرلاین‌ها موظف هستند بلیط رفت و برگشت را با هم در صورت درخواست زائران و به همان قیمت مصوب صادر کنند، ولی برخی از شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر بلیط برگشت نداده اند تا زائران مجبور شوند در مسیر برگشت هزینه نامتعارف را پرداخت کنند که طبق قانون باید با این متخلفان برخورد می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی باید بر رعایت این مسائل نظارت میدانی داشته باشد و سازمان هواپیمایی کشوری هم موظف است با متخلفان برخورد کند.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: اگر متوجه شدیم که ایرلاینی رقمی بیش از ۵ میلیون از زائران اربعین دریافت کرده باشد و شکایتی چه به صورت فردی و چه از طریق کاروان دریافت شود ایرلاین موظف است هزینه اضافی اخذ شده را بازگرداند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: هر کسی از هر ایرلاینی که شکایت کند پیگیری خواهد شد. ایرلاین‌ها حق ندارند برای بلیط اربعین بیش از ۵ میلیون تومان دریافت کنند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اینکه زائری را به عراق و کربلا بفرستیم و زائر در آنجا مجبور شود هر هزینه‌ای را برای دریافت بلیط برگشت پرداخت کند اصلا درست نیست. اگر فردی متقاضی باشد که بلیط رفت و برگشت را همزمان دریافت کند ایرلان موظف است بلیط را با قیمت ۵ میلیون تومان برای او تهیه کند.

گفتنی است، در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای از آغاز فروش پروازهای اربعین در دفاتر فروش بلیت (آژانس‌ها) و وب سایت شرکت‌های هواپیمایی خبر داده، اما نه آژانس‌ها بلیت پروازهای اربعین با نرخ ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) را عرضه می‌کنند و نه وب سایت شرکت‌های هواپیمایی.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.