سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت پسته دامغان روزانه برای‌ ۳ هزار و۵۰۰کارگر فصلی اشتغال ایجاد کرد

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت پسته دامغان به صورت میانگین روزانه برای سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران فصلی در شهرستان شغل ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: کارگران فصلی دامغان ۱۴۰ هزار نفر روز ساعت در زمینه برداشت پسته فعالیت دارند و هر کارگر به صورت متوسط، برداشت روزانه ۱۲۰ کیلوگرم پسته انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از کارگران فصلی برداشت پسته خانم هستند، خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ درصد از کارگران شاغل در این زمینه افراد بومی و ۷۰ درصد غیربومی و مهاجر هستند که از بین این افراد، طی سال‌های اخیر بسیاری ساکن شهر و روستا‌های شهرستان شدند.

امامیون اضافه کرد: پسته دامغان پس از برداشت، برای توزیع و فروش تازه به میدان بار و مراکز توزیع برای ارسال به شهر‌های مختلف فرستاده می‌شود و مقداری از آن نیز در سطح شهر به فروش می‌رسد.

او افزود: درصد بالایی از جمعیت شهرستان دامغان درگیر محصول پسته در زمینه تولید، برداشت، حمل و نقل، ضبط و فرآوری، توزیع و صادرات هستند.

مدیر جهادکشاورزی دامغان تصریح کرد: برداشت ۴۵ هزار تن پسته تازه معادل ۱۵ هزار تن پسته خشک از باغ‌های این شهرستان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.