به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با این که تقریبا هر ۲ یا ۳ سال در یک کار حضور دارد، اما همواره سعی کرده هنر بازیگری اش را نشان دهد و خوش بدرخشد. «دوران عاشقی» اولین کار مینا وحید بود، بعد در «شهرزاد» خوش درخشید، سپس در «بانوی عمارت» دیده شد و فیلم سینمایی «بعد از تو» با حضور او سروصدایی به پا کرد. او هم اکنون با نقش «مهتاب فروزش» در سریال «افرا» از شبکه یک سیما مهمان مخاطبان است و این نقش را به دلیل قدرتمند بودن و در عین حال صبوری آن دوست دارد. برای حضور در «افرا» با مینا وحید به گفت و گویی نشستیم که ماحصل آن را میخوانید.
بیشتربخوانید
بعد از بازی در «بانوی عمارت»، با نقش «مهتاب فروزش» در سریال افرا به تلویزیون برگشتید. این نقش چه ویژگی منحصر به فردی داشت که بعد از این مدت آن را قبول کردید؟
«مهتاب فروزش» نقش متفاوتی بود؛ زنی بود که چندین وجه شخصیتی داشت و جایی که باید، بسیار قدرتمند رفتار میکرد و جایی که باید آرام بود و این صبوری و درون گرایی در عین قدرتمند بودن «مهتاب»، برایم جذاب بود و سعی کردم در بازی، این ویژگی را پررنگ کنم، از طرفی کمتر دیده شده زنی که زندگی خوبی دارد، ولی میخواهد زندگی بهتری را برای خود رقم بزند و این هم یکی دیگر از دلایلم برای انتخاب نقش بود.
آیا ما به ازای بیرونی داشتید یا متکی به فیلم نامه و کمک کارگردان بودید؟
همواره ابتدا از فیلم نامه کمک میگیرم و بعد آن شخصیت را تصور میکنم و به آن آب و رنگ میدهم و بر اساس آن تصور، راکورد شخصیتی را حفظ میکنم. وقتی در یک سریال بازی میکنی، باید نمودار شخصیتت را در ذهنت رسم کنی، یعنی کجا اوج و کی فرود دارد، اگر همیشه در اوج یا در فرود باشد، یکنواختی آن بیننده را خسته میکند و مهتاب با توجه به فیلم نامه، گاهی آرام بود و گاهی به اوج، دوباره به سکوت و بعد به انفجار میرسید. قبلاً طراحی آن را انجام داده بودم و شخصیت را درآوردم.
شخصیت «مهتاب فروزش» به دلیل فضا و موقعیت اش به برخی زنان امروزی شباهت دارد. با این همه قرار گرفتن در چنین نقشی برای تان چه سختیهایی داشت؟
اصولاً در فیلم نامهها نکات شخصیتی هر کاراکتری مشخص است و من از طریق فیلم نامه، شخصیت «مهتاب» را پیدا کردم. در فیلم نامه مشخص است که هر شخصیت، چه پیش داستان و چه خصوصیات رفتاری دارد؛ البته در فیلم نامههای درست و از آن جایی که این فیلم نامه بسیار شخصیت پردازی درستی داشت و نکات ریزی از شخصیت «مهتاب» را بیان کرده بود، برای همین در ادامه من تصور کردم؛ برای همه نقشها این کار را انجام میدهم.
از بازی تان در «افرا» راضی بودید؟
باید بگویم تاکنون پیش نیامده در فیلمی بازی کنم و از بازی ام به طور کامل راضی باشم، ولی وقتی «مهتاب» را در «افرا» میبینم، آن را دوست دارم و احساس میکنم همین «مهتاب» در ذهنم بود؛ نگاه ها، تامل و سکوتش را که پر از حرف است دوست دارم البته مخاطبان هم عقیده دارند که شخصیت جذابی شده، ولی صد درصد راضی نیستم.
فلاش بکی به گذشته بزنیم؛ اصلا چه شد به این حرفه ورود کردید؟
ورود به عرصه بازیگری دلیل نمیخواهد بلکه جوشش، حال و یک تقدیر است که هرقدر از آن فرار کنی، برایت رقم میخورد. وقتی بچه بودم، هنگامی که برنامه «شما و سیما» و پشت صحنه فیلمها پخش میشد، تپش قلب میگرفتم و احساس میکردم جایم در آن جا خالی است. البته خیلی جلوی خودم را گرفتم که به این مسیر نیایم، ولی دیر آمدم و انگار تقدیرم بود، چون احساس میکردم هیچ جای دیگر به جز این جا آرام و قرار ندارم.
ملاک شما برای انتخاب کارهای تان چیست؟ چون در سالهای ورودتان خیلی گزیده کار بوده اید و این که آیا اصلی یا فرعی بودن نقش در انتخابهای تان تاثیر دارد؟
ملاک من برای انتخاب کارهایم، ابتدا فیلم نامه است و بعد موقعیتی که آن کار میتواند برایم ایجاد کند و این که نقش چقدر برایم چالش دارد و اگر چالش نداشته باشد، نمیپذیرم. گزیده کار هستم، برای این که باید چند ویژگی در کنار هم قرار گیرد تا بتوانم کار را انتخاب کنم، از جمله فیلم نامه، کارگردان، میزان چالش نقش، دیگر بازیگران و این که من چه چیزهایی را میتوانم به نقش اضافه کنم و در مقابل نقش، چه چیزهایی میتواند به من اضافه کند و همه اینها باعث میشود که گزیده کار شوم. اصلی و فرعی بودن نقش به اندازه چالش آن برایم اهمیت ندارد. اگر نقشی فرعی و چالش برانگیز و در مقابل یک نقش اصلی و یکنواخت باشد، من نقش فرعی را انتخاب میکنم.
شما در سریال «شهرزاد» بازی کرده اید، در چند کار سینمایی، تله فیلم و شبکه نمایش خانگی هم بازی داشتید، حتی با این که در دو سریال «افرا» و «بانوی عمارت» یکی از نقشهای اصلی را بازی کردید، اما به اعتقاد من با بازی در فیلم «کفش هایم کو؟» و «دوران عاشقی» فرصت دیده شدن برای تان فراهم شد. خودتان فکر میکنید با کدام اثر دیده شدید؟
به طور عجیبی کم کار کرده ام، در این ۸ یا ۹ سال، ۶-۷ کار کرده ام که هر کدام به اندازه کافی دیده شدند و هرکدام قدمی در دیده شدن من داشتند. «دوران عاشقی» اولین کار من و یکی از کارهای پرستاره و درخشان بود و به اندازه کافی برایم اعتبار جمع کرد، بعد در «شهرزاد» بسیار دیده و شناخته شدم. «بانوی عمارت» اولین کار تلویزیونی من بود و بسیار باعث دیده شدن من شد و فیلم سینمایی «بعد از تو» به خاطر جوایزی که گرفتم خیلی سروصدا کرد و الان هم در «افرا» دیده شده ام. فکر میکنم، چون با وسواس خاصی کارم را انتخاب میکنم، برایش اتفاق بدی نمیافتد و هر کدام باعث یک مرحله پیشرفتم میشود.
چرا حضور کم رنگی در تلویزیون دارید؟
حضورم در تلویزیون کم رنگ نیست و اگر فیلم نامهای را دوست داشته باشم و کار خوب باشد، آن را انتخاب میکنم و به طور کلی کم کار میکنم، از سال گذشته یک مقدار بیشتر کار میکنم وگرنه هر ۲-۳ سال یک بار کار میکردم. سه سال پیش هم در «بانوی عمارت» بازی کردم پس خیلی هم در تلویزیون کم کار و کم رنگ نبودم.
سابقه کار با کارگردانهای توانایی همچون حسن فتحی و کیومرث پوراحمد را دارید. کار کردن با این کارگردانها چه دشواریهایی دارد؟
کار با کارگردانهای بنامی مثل حسن فتحی، کیومرث پوراحمد و علیرضا رئیسیان نه تنها مشکلات و مسائلی ندارد بلکه بسیار آرامش بخش است و من هیچ مشکلی با کارکردن با کارگردانهای بنام نداشته ام.
منبع: روزنامه خراسان
انتهای پیام/